تصویری از خبر انفجار الخبر در سال 1996 که الشرق الاوسط چاپ کرده بود – احمد المغسل فردی که از 19 سال پیش تحت تعقیب نیروهای امنیتی عربستان سعودی قرار داشت

تصویری از خبر انفجار الخبر در سال ۱۹۹۶ که الشرق الاوسط چاپ کرده بود – احمد المغسل فردی که از ۱۹ سال پیش تحت تعقیب نیروهای امنیتی عربستان سعودی قرار داشت

در عملیاتی برق آسا و کیفی توسط اداره امنیت عربستان سعودی، علی ابراهیم المغسل، یکی از رهبران تروریست از «حزب الله حجاز» عربستان، دستگیر شد.

بر اساس این خبر، که توسط روزنامه «الشرق الأوسط» فاش شد، او در بیروت دستگیر شد، و این به خودی خود یک دستاورد دیگر است، زیرا بیروت، مانند بخش های بزرگی از لبنان، از طریق استفاده از قابلیت های حزب الله لبنان، بستری برای گروه های تروریستی وابسته به ایران به شمار می آید.

برای یاد آوری؛ این مرد یکی از مجموعه جوانان تروریست عربستانی (حزب الله – حجاز)، شاخه عربستان سعودی از سازمان شبکه ای حزب الله ایران در منطقه است. این مجموعه، با انجام عملیات بمب گذاری برج های الخبر، در شرق عربستان سعودی، بزرگ ترین عملیات تروریستی را در سال ۱۹۹۶ در کشور انجام دادند که در نتیجه آن دهها نفر قربانی شدند و در بین آن ها قربانیانی آمریکایی نیز بودند.

در آن هنگام، یک عملیات تروریستی پیش از این عملیات انجام شده بود، و آن بمب گذاری در مقر ماموریت آموزشی گارد ملی در محله العلیا در ریاض (سال ۱۹۹۵) بود که مجموعه ای تروریستی مرتبط با القاعده آن را انجام داده بودند، که قصد آن از بین بردن موضوع الخبر در بحبوحه تنش با «تروریسم سنی» بود.

ابراهیم المغسل و جعفر شویخات، هانی الصایغ، عبد الکریم ناصر، ابراهیم یعقوب، مصطفی القصاب و دیگران، در لیست افراد تحت تعقیب مقامات عربستان سعودی، و همچنین مقامات آمریکایی قرار داده شدند.

از قضا، این اولین لیست آمریکایی از «تروریست های اسلامی» بود که شیعه و سنی را شامل می شد، و المغسل و همراهانش در کنار اسامه بن لادن و ایمن الظواهری قرار داشتند.

المغسل و همراهانش در حمایت دستگاه های امنیتی ایران بودند، و با ترفندی ایرانی شایع شد، که او به دلیل بیماری یا خودکشی در گذشت، همان طور که برای همکار او جعفر شویخات اتفاق افتاد، که در سوریه زندان بود، و هنگامی که مقامات عربستانی او را خواستند، گفته شد که شویخات در آگوست (مرداد ماه) ۱۹۹۶ در سلول خود با استفاده از صابون شستشو خودکشی کرد.

عربستان سعودی در آن زمان تنها هانی الصایغ را از کانادا، و مصطفی القصاب را از لبنان تحویل گرفت. گفته می شود که عربستان سعودی در آن زمان، و در حمایت از روند رو به رشد اصلاح طلب ایران، با طرف ایرانی توافقی «جنتلمنی» کرد، که هیچ اتهام رسمی به ایران وارد نمی کند، به شرط این که ایران تعهد کند که بار دیگر عربستان را مورد اهداف تروریستی قرار ندهد. این امر در آن زمان دولت آمریکا را خشمگین کرد.

روزگار چرخش می کند، و آمریکای اوباما، مشتاقانه، به اعتدال ایران ایمان می آورد، و ایران برای خرابکاری در کشورهای خلیج، از کویت گرفته تا بحرین و عربستان سعودی، باز می گردد.

آیا این ماهیت ساختاری رژیم خمینی است که نمی تواند از آن خلاص شود، و رهایی از آن به معنای خلاص شدن از هویت و ذات اوست؟

با دستگیری ابراهیم المغسل، رهبر باند در چنگال سازمان امنیتی عربستان سعودی، بسیاری از اوراق رازهای مخفی ایران در منطقه آشکار خواهد شد، به خصوص این که متهم نزدیک به بیست سال تحت تعقیب بوده است.

آیا کاخ سفید هنوز هم شور و شوق مجازات شرارت های ایران، که او را هدف قرار داده بود را دارد؟