گروه خودروسازی دایملر در آلمان روز جمعه ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) گفت در صدد احداث کارخانه مونتاژ مرسدس بنز در مصر است.
مارکوس شیفر رییس تولید و عضو هیات مدیره مرسدس بنز در بیانیه ای اعلام کرد «مصر یک مکان جذاب و رقابتی برای تولید و پشتیبانی لجستیک است و داشتن کارخانه مونتاژ، شرکت مرسدس بنز را قادر به توسعه موقعیت بازار خود می کند».
این بیانیه افزود «با توجه به تولیدات گسترده و طرح خودروهای برقی و نیز تجربه این کمپانی در حوزه حمل و نقل مدرن، آمادگی خود را برای حمایت و کمک به دولت مصر در پروژه های مربوطه اعلام می کنیم».
او گفت «کارخانه مونتاژ خودرو در مصر توسط یکی از بازرگانان محلی شریک کمپانی احداث می شود. تلاش برای بومی سازی با همکاری دولت مصر انجام می گیرد و این موضوع در گفتگوهای سازنده شیفر و عبد الفتاح السیسی رییس جمهور مصر و مصطفی مدبولی نخست وزیر در برلین مورد توجه قرار گرفته است.
این بیانیه به نقل از رییس جمهور مصر گفت «ما از برنامه مرسدس بنز برای احداث کارخانه مونتاژ در مصر استقبال می کنیم. این طرح بیانگر بهبود شرایط فضای سرمایه گذاری و بازرگانی در مصر در پی اجرای برنامه اصلاح اقتصادی فراگیر و همکاری مصر با این شرکت آلمانی است. یکی از برنامه های دولت مصر توسعه بخش خودروسازی است».
به گفته بیانیه شرکت مرسدس بنز و دولت مصر درباره طرح های زیرساختی مهم گفتگو می کنند.
این بیانیه افزود «درباره پایتخت اداری جدید مصر و پروژه «شهرهای هوشمند»، دایملر شرکت مادر مرسدس بنز طرحی برای انتقال تجربه در حوزه حمل و نقل مدرن و خودروهای برقی و اتوماتیک به دولت مصر مطرح کرده است اما هنوز دو طرف درباره جزئیات طرح به توافق نرسیده اند».