بخش اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار قرص روانگردان کپتاگون را توقیف کرد. این مقدار مواد مخدر قرار بود از طریق بندر بیروت به یکی از کشورهای عربی صادر شود.
به گزارش الشرق الاوسط، شبکه تولید و صادرات مواد مخدر به خارج از لبنان نیز دستگیر و کارگاه و تجهیزات آنها به همراه مقادیر فراوانی از مواد مخدر نیز ضبط شد.
اداره کل نیروهای امنیتی در بیانیه‌ای که توسط «بخش روابط عمومی» منتشر شد، اعلام کرد: «در چارچوب برنامه کاری بخش اطلاعات نیروهای امنیت داخلی برای مبارزه با تولید، پخش، تجارت و قاچاق مواد مخدر، یک گروه ویژه برای جمع‌آوری اطلاعات و تحقیق و بررسی در پرونده‌های افراد مشکوک و کسانی که در این جرایم دست دارند، تشکیل شده‌است».
گروه تحقیقات توانست شبکه تولید قرص‌های کپتاگون و قاچاق آن به خارج از لبنان را شناسایی کند که دو تن از آنها سوری و دو تن دیگر لبنانی بودند.
گفتنی است بخش اطلاعات بلافاصله مظنونین و تحرکات آنها را تحت نظر گرفت تا آنها را حال انجام جرم دستگیر کند، به طوری که نیروهای ویژه اطلاعات توانستند با اجرای عملیاتی در تاریخ ۲۴ نوامبر (۳ آذر) دو عضور سوری این شبکه را در منطقه المرج و نفر سوم را در یک فروشگاه تلفن همراه در محله الصویری به‌طور همزمان دستگیر کنند.
دو روز بعد نیز نفر چهارم این شبکه تولید مواد مخدر (ع. ی) در الصویری دستگیر شد که پس از بازرسی کارگاه سنگ وی ابزار تولید کپتاگون و مقداری مواد خام تولید این قرص‌ها نیز کشف شد که فرد مذکور پس از دستگیری همدستانش آنها را در زیر خاک پنهان کرده بود.
به گزارش نیروهای امنیتی براساس قوانین قوه قضاییه اقدامات قانونی در خصوص مجرمین انجام شده و تلاش‌ها برای دستگیری بقیه همدستان آنها ادامه نیز دارد.