حزب کارگر اپوزیسیون انگلیس در حال بررسی چگونگی راه پیدا کردن شبکه پرس تی وی به جلسه داخلی این حزب است. فعالیت این کانال در سال ۲۰۱۲ در انگلیس ممنوع اعلام شد. دولت انگلیس در آن زمان گفت تصمیم گیری در این شبکه تلویزیونی در تهران انجام می شود.

یکی از شعب این حزب در منطقه انفیلد شمالی نشستی برگزار کرده بود . ژوان ریان نماینده حزب کارگر در این منطقه در جلسه یاد شده رای اعتماد گرفت. ریان ریاست گروه «دوستان اسراییل» را بر عهده داشته و یکی از منتقدان سرسخت رهبر حزب کارگر، جرمی کوربین است. کوربین همواره از هواداران فلسطین بوده است.

ریان درباره فیلمی که پرس تی وی از جلسه رای اعتماد به او گرفته بود گفت «من از اینکه این تلویزیون ایرانی به حزب کارگر به این شکل نفوذ کرده باشد هراس دارم.»

سیدو دویر رییس حزب کارگر در منطقه شمال انفیلد گفت «تحقیقات فوری درباره نحوه ورود پرس تی وی به این جلسه انجام خواهد شد. من به طور رسمی از شبکه پرس تی وی برای شرکت در این نشست و انتشار محتویات آن شکایت خواهم کرد. اصلا کسی تصور نمی کرد که یک گروه تلویزیونی ایرانی در حال تصویربرداری از نشست است. ما قبل از آغاز نشست به همه درباره عدم تصویر برداری تذکر دادیم اما آنها ساز و کار را نادیده گرفتند.»

تام واتسون معاون رییس حزب کارگر هم ضمن ابراز تعجب از این واقعه گفت «باورم نمی شود که یک شبکه تلویزیونی دولتی ایرانی توانسته به طور زنده این نشست را توییت کند.»

به دنبال انتشار اخباری در خصوص اینکه رویکرد و محتوای خبری این شبکه در تهران و نه انگلیس تعیین می شود فعالیت شبکه پرس تی وی در انگلیس توسط «آفکام» موسسه ناظر بر رسانه های انگلیسی ممنوع اعلام شد. یک سال پیش از ممنوعیت فعالیت پرس تی وی، دولت انگلیس شبکه پرس تی وی را به پرداخت صد هزار پوند (حدود ۱۳۰ هزار دلار) جریمه کرد. انگلیس گفت این شبکه مصاحبه ای با یک روزنامه نگار زندانی زیر فشار و تهدید به اعدام انجام داده است.

سخنگوی شبکه «پرس تی وی» به «سی ان ان» گفت که آنها علنا در حال تصویر برداری از این نشست بودند و کسی هم مانع این کار نشد. حتی کسی به آنها درباره عدم تصویر برداری تذکر نداد.

کمیته اجرایی حزب کارگر روز سه شنبه موافقت کرد تا این حزب از تعریف بین المللی یهودی ستیزی در اساسنامه خود استفاده کند. بحث و جدل در این باره چند ماه طول کشید. رییس حزب کارگر در معرض انتقاد اعضای حزب قرار گرفت. منتقدان بر این باورند که او اقدامات لازم برای برخورد با یهودی ستیزی برخی از اعضای حزب انجام نداده است. این کمیته در واکنش با توهین به یهودیان از مفاهیم ائتلاف بین المللی بزرگداشت هوکاست استفاده خواهد کرد. منتقدان بر این باورند که برخی از مفاهیم این ائتلاف مانعی بر سر راه انتقاد از دولت اسرائیل است.