ایجاد ۴۰۰ خندق و خاکریز توسط حوثی‌ها همراه با استقرار جنگجویان و ارسال مهمات

جده: سعید الابیض

حسن الطاهر استاندار الحدیده یمن اعلام کرد که شبه نظامیان حوثی در روزهای اخیر بالغ بر هزار کودک را برای جنگیدن در محور شمالی به شهر الحدیده ارسال کرده‌اند.
به گزارش الشرق الاوسط، وی احتمال داد که این کودکان ستیزه‌جو از استان‌های حجه و تعدادی از مناطق مجاور آن جمع‌آوری شده‌اند و شبه نظامیان حوثی در این بازه زمانی اقدام به ارسال مقادیری از اسلحه و مهمات به منطقه کردند.
الطاهر در یک تماس تلفنی با «الشرق الاوسط» گفت: «از زمان ورود ژنرال پاتریک کامارت رئیس کمیته هماهنگی استقرار نیروها در الحدیده، نهادهای ذیربط دولتی توانستند، چندین نقض آشکار آتش‌بس در محورهای متفاوت را رصد کنند».
وی تاکید کرد که شبه نظامیان حوثی در اقدامی عجیب نزدیک به هزار کودک جنگجو را به الحدیده ارسال کرده و عناصر دیگر خود را در مکان‌های مختلف این شهر مستقر کرده است.
الطاهر همچنین افزود: «در طی مدت اخیر، شبه نظامیان نتوانستند ساکنان حدیده و یا شهروندان منطقه تهامه را به کار بگیرند، چرا که آنها موافق سیاست‌های حوثی‌ها نیستند… مردم این مناطق از لحاظ اعتقادی اختلاف زیادی با باورهای این شبه نظامیان دارند».
وی در ادامه توضیح داد: «حوثی‌ها در یارگیری افراد کم سن و سال از مناطق مختلف جهت پرورش آنها برای مدیریت سایت‌های نظامی خود در مرحله آینده با شکست مواجه شدند، آنها سعی دارند با دادن دستمزدهای بالا و جذاب به مردم فقیر ساکن در مناطق تحت کنترل خود، یارگیری کنند».
گفتنی است که منطقه حجه در شمال الحدیده و برخی مناطق دیگر در نزدیکی آن، برجسته‌ترین مناطقی هستند که حوثیان را از لحاظ ارسال جنگجو همیاری می‌کنند، به ویژه اینکه حوثیان در مدت اخیر از نقص شدید نیرو رنج می‌برد، چرا که صدها نفر از عناصر آنان در جبهه اصلی کشته شدند.