ورزشگاه آزادی تهران

ورزشگاه آزادی تهران

اظهارات جسته و گریخته مقامات ورزشی در ایران و بعضی اخبار حاکی از آنست که احتمال دارد زنان هم اجازه پیدا کنند برای تماشای مسابقه فوتبال پیشکسوتان یا ستارگان پرسپولیس با تیم ستارگان آ ث میلان به ورزشگاه آزادی بروند.

حسین قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه روزدوشنبه گفت: هنوز به صورت کتبی درخواست خود را ارایه نداده ایم،اما حمید استیلی در نشست با مهدی تاج رییس سازمان لیگ این مساله را طرح کرد و قرار شد سازمان لیگ پیگیر آن باشد.

قدوسی در گفتگو با ایرنا همچنین گفت: سازمان لیگ برای این مهم باید با سازمان های مربوطه صحبت های لازم را انجام دهد و درصورت امکان مجوز حضور زنان را کسب کند.

از سوی دیگر مدیر مجموعه ورزشی آزادی تهران با بیان اینکه ورود زنان به ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقات فوتبال همچنان ممنوع است، گفت: انتشارخبری مبنی برآزاد بودن ورود زنان به این ورزشگاه برای تماشای بازی پیشکسوتان پرسپولیس وآث میلان شیطنت رسانه ای است.

«توفیق کابلی» گفت: تاکنون هیچ دستوری مبنی بر آزاد بودن ورود زنان به ورزشگاه آزادی به ما داده نشده و به همین دلیل نیز کسی نباید در این خصوص اظهار نظر کرده باشد، مگر آنکه برخی سایت ها این شیطنت را کرده باشند.

دیدار پیشکسوتان تیم های پرسپولیس و آث میلان قرار است روز هفتم آذرماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود و روز دوشنبه برخی سایت های خبری اعلام کردند که اجازه حضور زنان در این دیدار نیز صادر شده است.

ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه ها در ایران مسئله ای است که از چندین سال قبل به طور جدی درباره آن در محافل ورزشی و همینطور سیاسی بحث می شود.

یکی از جنبه های اهمیت این مسئله آنست که ممنوعیت حضور زنان تماشاگر در ایران ممکن است مانع برگزاری مسابقات مهم بین المللی فوتبال در ایران از جمله جام ملت های آسیا شود.

به نوشته فریدون شیبانی، تحلیلگر ورزشی، ایران خواهان میزبانی رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۱۹ است. به همین علت مسئولان فدراسیون فوتبال ایران برای شکستن طلسم ۴۳ ساله میزبانی، از سپ بلاتر رییس فدراسیون بین المللی فوتبال و شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا که اخیرا به تهران سفر کرده بوند، درخواست همکاری کرده اند.

در همین حال به گزارش رویترز و آسوشیتدپرس رییس فیفا بار دیگر ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاهها برای تماشای مسابقه فوتبال مردان در ایران را مطرح و تاکید کرده است که حذف این گونه محدودیت ها از شروط میزبانی این مسابقات بشمار می رود.