جانشین ولیعهد عربستان سعودی: امریکا همپیمان ماست

شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا

شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا

شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی ووزیر دفاع این کشور، امروز در کاخ سفید، با باراک اوباما رئیس‌ جمهور آمریکا دیدار می کند.

شاهزاده محمد بن سلمان؛ از چند روز پیش برای گفت‌وگو با مقامات آمریکایی وارد واشنگتن شده است، او طی سفر خود با جان کری، وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

به گفته اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید، محمد بن سلمان با باراک اوباما، دیدار و درباره مسائل متعددی از جمله جنگ علیه داعش بحث و تبادل نظر خواهد کرد، همچنین درباره بحران در سوریه، یمن و همکاری دوجانبه بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، محمد بن سلمان با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز دیدار و درباره همکاری نظامی میان دو کشور و راه‌های تقویت آن بحث و گفت‌وگو کرد.

شاهزاد محمد بن سلمان در این دیدار گفت: “امروز به کشور همپیمان سعودی آمده‌ام “، وی افزود: “منطقه ما در حال حاضر در برابر خطرات بسیار زیادی قرار گرفته است ما خطرهایی مانند تروریسم، بی ثباتی برخی کشورها و دخالت‌ برخی کشورهای منطقه در امور داخلی دیگر کشورها روبرو هستیم”.

جانشین ولیعهد عربستان سعودی اظهار داشت: ” ایالات متحده آمریکا و متحدانش برای مقابله با خطراتی که ممکن است به طور کلی جهان را تحت تاثیر قرار دهد، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. ما نیز به نوبه خود برای مقابله با این مشکلات با جدیت تمام تلاش می کنیم”.