شاهدان به «الشرق الأوسط»: نیروهای ویژه رمادی را طی چند ساعت به «داعش» تسلیم کردند

جنجالی عراقی- ایرانی- آمریکایی درباره «مدیریت نبردها»

بالا رفتن دود از پایگاهی در رمادی که جنگنده های ائتلاف یک هفته پیش از سقوط این شهر به دست داعش آن را بمباران کردند – عکس از آسوشیتد پرس

برخی شاهدان عینی از جمله افراد نظامی و مقامات محلی برای «الشرق الأوسط» جزئیات سقوط شهر رمادی به دست سازمان داعش در نیمه ماه جاری را فاش کردند و مسؤلیت آن را به نیروهای ویژه موسوم به «گروه طلایی» نسبت دادند.

بنا به گفته یکی از افسران بلند پایه ارتش: «در صبح روز ۱۵ ماه می (اردیبهشت ماه)، ۲۰۰ خودروی متعلق به نیروهای ویژه از رمادی عقب نشینی کردند و تنها پس از چند ساعت «داعش» شهر را تصرف کرد. دلف الکبیسی، قائم مقام دادگستری در شهر رمادی، به نوبه خود گفت: «باندهای خفته از قبل در وسط شهر وجود داشتند و به مسلحان پیوستند».

از سوی دیگر، اظهارات دو روز گذشته آشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در خصوص «فقدان مدیریت نبرد در نیروهای عراقی» باعث جنجالی در عراق و ایالات متحده و همچنین ایران شد. به طوری که حیدر العبادی نخست وزیر عراق و قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران این اظهارات را رد کردند، در حالی که جمهوری خواهان آمریکا، اداره باراک اوباما رئیس جمهور این کشور را مسؤل پیش روی داعش دانستند.

الشرق الاوسط:
Related Post