آغاز به کار «همایش آفریقای ۲۰۱۸» در شرم الشیخ

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر گفت «کشورش راه بسیار طولانی را در مسیر اصلاحات اقتصادی و اجتماعی گام برداشته است.» وی تأکید کرد که «با اجرای پروژهای مشترک و بین‌المللی به ویژه در زمینه زیرساخت‌ها، انرژی تجدیدپذیر، ارتباطات و آی تی، می‌خواهد تبادل سرمایه‌گذاری بین کشورهای آفریقایی را افزایش دهد».
به گزارش الشرق الاوسط، السیسی روز گذشته در مراسم آغاز به کار همایش آفریقای ۲۰۱۸ که در شهر شرم الشیخ واقع در جنوب سینا برگزار شد، اعلام کرد؛ «این همایش که برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود سعی دارد اهداف آینده را ترسیم، و از افق‌های جدید رشد و شکوفایی بهره‌برداری کند تا بتوان با استفاده از نیروی جوان و مستعد این قاره و منابع طبیعی آن، پیشرفت ملموس در اقتصاد کشورهای آفریقایی را محقق کند».
وی «همکاری مشترک در چارچوب اتحادیه آفریقا که مصر ریاست این دوره را برعهده دارد» را خواستار شد.
همچنین السیسی متعهد شد کشورش در زمان ریاست این اتحادیه قاره‌ای، تمام تلاش‌های خود را در جهت «اجرا و تکمیل توسعه آنچه که در سال‌های گذشته محقق شده‌است»، انجام می‌دهد.
وی افزود: «با مشاوره و اقدام جمعی در فعال کردن پروژه‌هایی که منجر به توسعه جامع و پایدار آفریقا می‌شود، می‌توانند جایگاه شایسته این قاره در نقشه اقتصاد جهانی را بهبود بخشند».
السیسی با اشاره به اجرای اصلاحات اساسی مصر در تمام زمینه‌ها، گفت: «ما سعی کردیم با فراهم ساختن فضای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، آن را جذاب‌تر کنیم… همانگونه که این اصلاحات باعث افزایش رتبه اعتباری مصر و بهبود آمارهای اقتصادی آن شده‌است».
وی تأکید کرد که «قاره آفریقا اکنون به پیشرفت و توسعه شهرها، راه‌ها، فرودگاه‌ها، بندرها، شبکه‌های برق، آب و فاضلاب نیاز دارد، همچنین باید در زمینه انقلاب اطلاعات، فن‌آوری‌های پیشرفته، صنایع و خدمات جدید مرتبط با اقتصاد دیجیتال همگام باشد و با تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حفظ محیط زیست سازگار باشد».