رئیس‌جمهور مصر در سخنرانی خود به دیدگاه قاهره در زمینه تقویت تلاش‌ها برای توسعه آفریقا خواهد پرداخت

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر روز گذشته سفر رسمی ۴ روزه خود به وین، پایتخت اتریش برای حضور در مجمع رهبران کشورهای آفریقا و اروپا و در راستای تقویت همکاری بین کشورهای دو قاره را آغاز کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، در این مجمع بنا به درخواست و دعوت سباستین کورتس معاون رئیس اتحادیه اروپا و پل کاگامه رئیس راواندایی اتحادیه آفریقا، تعدادی از رهبران کشورهای آفریقا و اروپا نیز حضور به هم رساندند.
سیسی در این سفر علاوه بر دیدار با صدر اعظم اتریش، با تعدادی از مقامات ارشد و سرمایه‌گذاران اتریش نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.
موضوع این دیدارها همکاری‌های دوجانبه در زمینه سرمایه‌گذاری، تجارت، تکنولوژی، نوآوری، آموزش، تحقیقات علمی، حمل ونقل و راه‌آهن خواهد بود، علاوه بر این به بررسی پرونده‌ها و مسائل منطقه‌ای و توجهات و نگرانی‌های مشترک خواهند پرداخت.
رئیس‌جمهور مصر در سخنرانی خود در مجمع آفریقا- اروپا از دیدگاه مصر در خصوص تقویت، توسعه و پیشبرد تلاش‌ها برای توسعه قاره آفریقا سخن خواهد گفت.
در حاشیه مجمع، میزگردهایی در خصوص همکاری‌های آفریقا- اروپا در زمینه‌های کشاورزی، تکنولوژی، موانع همکاری آفریقا و اروپا، آموزش عالی و تحقیقات علمی، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید، همکاری برای مقابله با تغییرات اقلیمی در آفریقا و دستیابی به انرژی پایدار و دولت الکترونیک و همچنین راه‌های سرعت بخشیدن به تجارت الکترونیک و ارتباطات در آفریقا برگزار خواهد شد.
عمر عامر سفیر مصر در وین و نماینده این کشور در سازمان‌های بین‌المللی گفت: «سفر سیسی به وین که تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت، سهم به سزایی در تقویت و توسعه روابط بین دو کشور در زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری ایفا خواهد کرد».
بنا به گزارش هیئت کل استعلام، اقدامات خارجی مصر در سال‌های اخیر از جمله سفر رئیس‌جمهور به اتریش، در راستای مجموعه‌ای از اهداف و سیاست‌های این کشور به‌ویژه تقویت امنیت ملی مصر به معنای واقعی آن، تأمین منافع ملی سیاسی، اقتصادی، استراتژیک و فرهنگی مصر، تأمین امنیت وثبات در خاورمیانه و جهان عربی و همچنین نقش مصر در آفریقا و در سطح بین‌المللی است.