فستیوال امسال به نام ملک سلمان تغییر یافت

دست اندرکاران جام و جشنواره بین المللی بالون امارات از تغییر نام آن به جام و جشنواره بین المللی بالون ملک سلمان خبر دادند. سیزدهمین دوره این جشنواره در نوامبر و دسامبر برگزار می شود.
خلبان عبد العزیز المنصوری رییس این جشنواره گفت «تغییر نام جشنواره به اسم خادم حرمین شریفین مایه افتخار جوانان اماراتی و همه کشورهای عربی است. این اولین فستیوال بالون در منطقه به حساب می آید که با مشارکت گسترده بین المللی و رسانه ای برگزار می شود».
در این جشنواره، برنامه های گوناگونی مثل پرواز تیم بالون رانی خادم حرمین شریفین و نمایشگاه هنری عکس بالون اجرا می شود. دوره اول جشنواره در سال ۲۰۰۶ با حضور بیش از ۱۰۰ بالون ران و گروه بالون رانی بین المللی از ۱۵ کشور عربی و غربی برگزار گردید.
خلبان حسین ناصر المنصوری رییس اتحادیه بالون رانی امارات گفت «تنظیم و برگزاری مسابقات بین المللی در همه رشته ها از جمله جشنواره بین المللی بالون ملک سلمان همواره مورد توجه کشور امارات قرار دارد. پرواز بالون با عکس شیخ زاید بن سلطان آل نهیان بنیانگذار امارات تحت عنوان «زاید، دنیا فراموشت نخواهد کرد» یکی از برنامه های جشنواره بین المللی بالون خادم حرمین شریفین است. بالون دیگری هم با تصاویر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و نخست وزیر و نایب رییس امارات و بالون شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابو ظبی و معاون فرمانده کل قوا و بالن شیخ دکتر سلطان بن محمد القاسمی عضو شورای عالی و حاکم شارجه و بالون های دیگر از کشورهای جهان پرواز آزاد یا معلق در سبد اجرا می کنند. پروازهای شبانه بالون های هلیم با چراغ هم یکی دیگر از برنامه های این جشنواره است.