بیش از ۴۰۰ تن از نیروهای «جنبش نورالدین الزنکی» وابسته به «جبهه آزادیبخش ملی» از شاخه های «ارتش آزاد سوریه»، پس از تسلیم در درگیری با «هیئت تحریر شام» از حومه غربی حلب حرکت کرده و به سوی حومه شمال غرب و شمال شرق حلب آمدند.
به گزارش الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه پس از تسلط هیئت تحریر شام بر شهر اتارب واقع در غرب حلب، بیش از ۱۰۰۰ نفر این شهر را ترک کردند.
براساس گزارش های سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه انتظار می‌رود تعداد افرادی که به مناطق درع الفرات و غصن الزیتون رسیده‌اند، بیش از ۵۰۰ جنگجو باشد و پس از حمله روز گذشته هیئت تحریر شام احتمال خروج بیش از ۱۰۰ نفر دیگر نیز از شهر اتارب وجود دارد.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه صبح امروز از توافق نمایندگان گروه‌های ثوار الشام و بیارق الاسلام در شهر اتارب و هیئت تحریر شام پس از ساعت‌ها جنگ و درگیری خبر داد.
براساس این توافق گروه‌های ثوار الشام و بیارق الاسلام منحل شدند و قرار شد گروه‌های مسلح فقط با نظام سوریه بجنگند. علاوه بر این اتارب از لحاظ امنیتی و نظامی تحت کنترل هیئت تحریر شام و از نظر اداری، خدماتی و دادگستری وابسته به دولت نجات خواهد بود.
به گزارش دیده‌بان، بنا به توافق انجام شده عناصر و رهبران سپر فرات نباید در شهر باقی بمانند و تحریر الشام مسئول تأمین امنیت عناصر ثوار الشام و بیارق الاسلام است.
گفتنی است تسلط هیئت تحریر الشام بر منطقه سبب انزجار عمومی ساکنان اتارب شده‌است. علاوه بر این اطلاعاتی از آغاز ورود تحریر الشام به شهر خبر می‌دهد.
به گزارش سایت خبری «سمارت» روز گذشته و پس از تسلط هیئت تحریر الشام بر اتارب، بیش از هزار نفر این شهر را ترک کردند. به گفته شاهدان عینی افرادی از ارتش آزاد سوریه، فعالان، خبرنگاران و غیرنظامیان نیز در میان کسانی که از شهر خارج شدند، وجود دارند که همه آنها مخالف ورود تحریر الشام به شهر هستند.