ساختمان چهارطبقه ای که در عملیات هوایی اسراییل منهدم شد – پنجشنبه 21 اوت 2014- رویترز

ساختمان چهارطبقه ای که در عملیات هوایی اسراییل منهدم شد – پنجشنبه ۲۱ اوت ۲۰۱۴- رویترز

منابع خبری گروه حماس امروز پنجشنبه، ٣٠ مرداد (٢١ اوت)، گزارش دادند که در جریان حمله هوایی اسراییل به شهر رفح در نوار غزه، سه تن از فرماندهان تیپ‌های عزالدین قسام کشته شده‌اند.

تیپ‌های عزالدین قسام به عنوان شاخه نظامی این گروه شناخته شده است. این گروه نام این سه فرمانده خود را رائد العطارفرمانده ارشد نظامی حماس در منطقه جنوب نوار غزه (شامل رفح و خان یونس)، محمد ابوشماله، فرمانده نظامی حماس در رفح و محمد برهوم، از خویشاوندان فوزی برهوم، سخنگوی حماس و از فرماندهان محلی تیپ‌های عزالدین قسام اعلام کرد.

منابع بیمارستانی کل قربانیان حمله هوایی اسراییل را هفت تن اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شاهدان عینی خبر دادند که حمله هوایی ارتش اسراییل به شهر جنوبی رفح در مرز مصر یک منزل مسکونی چهارطبقه را با خاک یکسان کرده است.

حدود ساعت ٢:٣٠ دقیقه بامداد به وقت محلی، هواپیماهای اف-١۶ اسراییلی در عملیاتی در جنوب نوار غزه، این ساختمان بزرگ را هدف موشک هوا به زمین قرار دادند.

حمله هوایی اسراییل به محل تجمع فرماندهان حماس پس از آن صورت گرفت که همسر و فرزند خردسال یک فرمانده دیگر این گروه در حمله‌ای دیگر جان خود را از دست دادند.

ساعاتی بعد، ارتش اسراییل اعلام کرد که کشته شدن دو تن از فرماندهان نظامی ارشد حماس به اسامی محمد ابوشمله و رائد ابوعطار را در نتیجه حمله هوایی به رفح تایید می کند.

کشته شدن فرماندهان نظامی حماس از نظر مقامات اسراییلی دستاوردی مهم محسوب می‌شود و احتمالا حاکی از آن است که ارتش این کشور در نظر دارد عملیات خود در غزه را، که تا کنون تلفات سنگین غیرنظامی برجا گذاشته، بر مقامات ارشد حماس متمرکز کند.

بامداد روز گذشته نیز، اسراییل عملیات هوایی دیگری با هدف کشتن محمد ضیف، فرمانده کل شاخه نظامی حماس در غزه ترتیب داده بود که این عملیات ناکام ماند. همسر و فرزند ضیف در این عملیات جان خود را از دست دادند. به دنبال این عملیات، حماس گفت که «دروازه های جهنم» را به روی اسراییل خواهد گشود. پس از این اعلام موضع، مقامات اسراییلی اعلام کردند چندین فروند موشک از نوار غزه به سوی اسراییل شلیک شد اما تلفات جانی آن گزارشی وصول نشده است.