هشدار از «سونامی» اقتصادی که منطقه کردستان را به غرق شدن تهدید می کند

 یکی از مساجد اهل سنت در استان بابل که اخیراً هدف حمله قرار گرفت – عکس از خبرگزاری فرانسه

یکی از مساجد اهل سنت در استان بابل که اخیراً هدف حمله قرار گرفت – عکس از خبرگزاری فرانسه

کمیته هماهنگی عالی ائتلاف احزاب عراقی اشاره کرد برای درخواست «حمایت بین المللی از عرب های سنی» در عراق، از ظلم و ستم برخی شبه نظامیان شیعه به سازمان ملل می روند.

این کمیته روز گذشته در بیانیه ای گفت که جلسه گسترده ای با حضور نمایندگان فعلی و سابق شوراهای استانی و مسؤلان احزاب برجسته برگزار کرده است و تمامی حاضران تأکید داشتند، کسانی هستند که کمتر از داعش نیستند و عمداً سعی در نابودی هویت ملی دارند، که در حال حاضر در کمربند بغداد و شمال بابل و جرف الصخر، و سلیمان بک و یثرب و الضلوعیه و دیگر مناطق حضور دارند و آخرین اقدامات تروریستی آن ها در دیالی انجام شده و می شود. در بیانیه آمده است: «آن چه در دیالی صورت گرفت، یک استثناء و یا یک رویداد اضطراری نبود، بلکه شیوه ای برنامه ریزی شده از سوی برخی شبه نظامیان بسیج مردمی است که ما آن ها را مسؤل کشتار و آوارگی و بمباران و پاکسازی فرقه ای می دانیم».

در همین راستا، رعد الدهلکی، یکی از اعضای پارلمان عراق از استان دیالی در تصریحاتی به «الشرق الأوسط» تأکید کرد: «پس از آن که با دولت به بن بست رسیدیم، درخواستی برای حمایت به سازمان ملل خواهیم فرستاد».

از سوی دیگر، قباد طالبانی معاون نخست وزیر منطقه کردستان عراق، هشدار داد که این منطقه در معرض خطر غرق شدن به علت «سونامی» اقتصادی پس از کاهش قیمت های جهانی نفت قرار دارد. وی هشدار داد که این امر ممکن است نبرد بر ضد سازمان داعش را مختل کند. طالبانی به خبرگزاری «رویترز» گفت: «جهان بر نبرد ضد داعش تمرکز می کند، در حالی که مفلسان در نبرد پیروز نمی شوند.. و گمان می کنم که ائتلاف ضد «داعش» باید این امر را در معادله خود قرار دهد».