تخصیص یافتن حدود ۹۰۰ میلیون دلار برای برنامه بازگشت

Doc_0

روز گذشته یک سند لو رفته فاش کرد که اروپا برنامه ای برای بازگرداندن هزاران مهاجر غیر قانونی دارد، که درخواست های پناهندگی آنان را نپذیرفته است و قرار است طی هفته های آینده آن ها را به کشورهای خود باز گرداند.

این سند منتسب به شورای اتحادیه اروپا، توضیح می دهد که کشورهای عضو این اتحادیه،  ۸۰۰ میلیون یورو (حدود ۸۹۹ میلیون دلار) برای اخراج مهاجرانی که واجد شرایط پناهندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند، تخصیص داده اند. در این سند تأکید شده است: «اتحادیه اروپا  باید تلاش بیشتری در مورد بازگرداندن مهاجران انجام دهد. زیرا افزایش میانگین اخراج مهاجران به جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی منجر خواهد شد».

با وجود این که  اتحادیه اروپا پیش از این یک قانون ویژه بازگشت مهاجران را تایید کرده بود، اما به علت عدم وجود توافق نامه های «بازگشت مجدد» با کشورهای صادر کننده مهاجر، و یا احترام نگذاشتن به این توافق نامه ها، تا کنون این قانون به صورت مطلوبی به اجرا در نیامده است. کمیسیون اروپا به کشورهای عضو در این زمینه هشدار داده بود، و تهدید کرده بود که نقض این قوانین از سوی آن ها را به دادگستری ارائه خواهد  داد.

«الشرق الأوسط» اطلاع یافت که  محتوای این سند امروز در نشست وزرای کشور کشورهای عضو در لوکزامبورگ مورد بحث قرار خواهد گرفت.