پیشمرگه ها از شمال و شرق شهر حرکت می کنند.. و ارتش از جنوب پیشروی می کند

 مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان در حال نظارت بر نبرد علیه داعش در منطقه الخازر در نزدیکی موصل – عکس از گتی ایمجز

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان در حال نظارت بر نبرد علیه داعش در منطقه الخازر در نزدیکی موصل – عکس از گتی ایمجز

آمادگی برای نبرد آزاد سازی موصل، به علاوه نگرانی ها از آوارگی بیش از دو میلیون نفر از ساکنان شهر، مقامات را در بغداد سردرگم می کند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد اعلام می کند بودجه مالی بیشتری برای مشکل آوارگان در عراق اختصاص نخواهد یافت.

در همین راستا، جاسم العطیه معاون وزارت مهاجرت و آوارگان به «الشرق الأوسط» گفت: «وزارت مهاجرت با وجود این که امکانات موجود جوابگوی تعداد رو به افزایش مهاجران و آوارگان نیست اما تلاش می کند  – در راستای امکاناتی که دارد – بحران آوارگان را از استان صلاح الدین و الشرقاط گرفته تا موصل حل کند».

در راستای آمادگی برای نبرد پیش رو، روز گذشته عملیات نظامی از شمال و شرق شهر توسط نیروهای پیشمرگه، و از جنوب آن توسط ارتش عراق شتاب گرفت.

به طوری که نیروهای پیشمرگه با پیشروی که روز گذشته محقق کردند به ۱۵ کیلومتری مرکز شهر از سمت شرق رسیدند، و طی عملیات گسترده ای توانستند ۱۱ روستای استراتژیک را آزاد کنند.

در همین راستا، نیروهای امنیتی کنترل بسیاری از بخش های ناحیه القیاره (در ۷۰ کیلومتری جنوب موصل) را به دست گرفتند. در بیانیه فرماندهی مشترک در وزارت دفاع عراق آمده است: «قطعات نظامی دستگاه مبارزه با تروریسم وتیپ پانزدهم ارتش موفق شدند ایستگاه گازی القیاره و روستاهای الحویجه و الحواسم را آزاد کنند».