بیل نلسون، سناتور دموکرات آمریکا

بیل نلسون، سناتور دموکرات آمریکا

یکی از سناتورهای دموکرات آمریکایی که به تازگی با نماینده ایران در سازمان ملل گفتگو کرده، گفته است در صورتی که سفر او به ایران به پیدا شدن رابرت لوینسون، کارمند سابق پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، کمک کند، او حاضر است این سفر را انجام دهد.

بیل نلسون، نماینده فلوریدا در سنای آمریکا روز سه شنبه در سخنرانی در سنا گفت که به نماینده ایران در سازمان ملل پیشنهاد کرده است «اگر راهی وجود دارد تا بشود از طریق آن کمکی به این موضوع کرد، مایل است به ایران سفر کند. هر راهی که ممکن است به آزادی لوینسون کمکی کند. اگر مقام‌های ایرانی او را در اختیار دارند، کسی در دولت از محل نگهداری اش باخبر است».

سناتور نلسون گفته است طی روزهای گذشته با محمد خزاعی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد، گفت‌وگو کرده و به دلایل انسانی، خواستار اطلاعاتی در مورد لوینسون شده است.

نام لوینسون که گفته می شود از سال ۲۰۰۷ در جزیره کیش در جنوب ایران مفقود شده است در روزهای اخیر بار دیگر به صدر اخبار رسانه های جهان بازگشت چرا که خبرگزاری اسوشیتدپرس و بعضی خبرگزاری های دیگر در گزارشی مدعی شدند وی در سفر به ایران در حال انجام عملیات خودسرانه گروهی در سیا برای جمع آوری اطلاعات از ایران بوده است.

این در حالی است که خانواده لوینسون و مقامات دولت آمریکا حضور او در جزیره کیش را یک سفر تجاری خصوصی توصیف کرده اند.

در همین حال مقامات ایران اعلام کرده اند نمی دانند رابرت لوینسون کجاست و یا دست چه گروهی است.

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران به تازگی گفت که دولت ایران درباره وضعیت او هیچ اطلاعاتی ندارد.

همچنین محمدحسین آغاسی، کسی که وکالت خانواده لوینسون را برعهده داشته است به رادیو فردا گفته است تحقیقات و بررسی‌های او نشان می‌دهد که او «به دست نیروهای قانونی دولت ایران به خصوص نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر نشده است».

سناتور نلسون گفت اگر از مقامات ایران کسی لوینسون را بازداشت کرده باشد، کسی در دولت محل حضور او را می داند.

مقامات ایران هنوز به اظهارات این سناتور آمریکایی واکنش نشان نداده اند.