رئیس جمهور سابق لبنان به «الشرق الأوسط» گفت نمی داند بحران ریاست جمهوری چه موقع حل می شود

میشل سلیمان رئیس جمهور سابق لبنان

میشل سلیمان رئیس جمهور سابق لبنان

میشل سلیمان رئیس جمهور سابق لبنان، نقش منفی که ایران در کشورش ایفا می کند را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «ایران به جز دوستی، هیچ چیز ملموسی به لبنان تقدیم نکرد». وی در گفتگویی که «الشرق الأوسط» با او انجام داد افزود: «حزب الله نیز به لبنان و اقتصاد آن ضرر زد». وی اشاره کرد: «نام کشورش به لحاظ اقتصادی به علت دخالت حزب الله در امور سوریه لطمه خورد».

رئیس جمهور سابق لبنان همچنین ذکر کرد: «استفاده از لبنان و خاک آن به عنوان سکویی برای حمله به کشورهای دوست و همسایه، در درجه اول نقض حاکمیت لبنان و نقض حاکمیت دولت بر سرزمین خود است، و من با آن مخالف هستم». اما در خصوص اوضاع در سوریه، سلیمان گفت: «لبنان آرزو دارد که راه حلی در سوریه ایجاد شود، زیرا این امر به صورت مثبتی بر لبنان منعکس خواهد شد که لااقل در گرو ماندن انتخاب رئیس جمهور در لبنان به عنوان کارتی برای فشار وارد آوردن برای حل سیاسی در سوریه پایان یابد».

سلیمان حمله هدفمند رسانه های لبنان بر ضد عربستان سعودی و کشورهای خلیج را «اشتباهی بزرگ و کشنده» دانست.

وی افزود: «ما با عربستان سعودی روابط تاریخی داریم که از هیچ طرفی در لبنان، با هر موضع گیری سیاسی که داشته باشد، نباید آسیب ببیند، و من بارها جلوی کسانی که اظهاراتی ضد عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیجی داشتند به طور اساسی ایستادم».

سلیمان در پاسخ به زمان حل بحران ریاست جمهوری در لبنان، پاسخ داد: «آرزو دارم که فردا حل شود، اما واقعاً نمی دانم انتخاب رئیس جمهور چه زمانی خواهد بود».