سلطان قابوس پادشاه عمان از محل درمانش در آلمان به مناسبت روز ملی کشورش پیام تلویزیونی می دهد – عکس از خبرگزاری عمان – الشرق الاوسط

سلطان قابوس پادشاه عمان از محل درمانش در آلمان به مناسبت روز ملی کشورش پیام تلویزیونی می دهد – عکس از خبرگزاری عمان – الشرق الاوسط

دمام، الشرق الاوسط – سلطان قابوس بن سعید آل سعید روز چهارشنبه از آلمان – جایی که وی در چهارماه گذشته تحت درمان بوده است – برای شهروندان عمانی به مناسبت ۴۴ امین سالگرد روز ملی این کشور پیامی تلویزیونی داد.

سلطان قابوس در این پیام به مردم این کشور درباره وضعیت جسمانی اش که بر اثر آن برای نخستین بار از هنگام تاجگذاری اش در سال ۱۹۷۰ نتوانسته در مراسم روز ملی شرکت کند – اطمینان خاطر داد.

وی گفت که وضعیت جسمانی اش به شدت بهبود یافته است و این مساله مستلزم پیگیری بر اساس برنامه پزشکی در دوره پیش رو است.

تلویزیون رسمی عمان تصاویری را از سلطان قابوس در حال دیدار با اعضای خانواده سلطنتی در خانه اش در آلمان پخش کرد.

خبرگزاری عمان هم اعلام کرد که وی با فهد بن محمود آل سعید معاون نخست وزیر و نیز خالد بن هلال آل بوسعیدی، وزیر دیوان دادگاه سلطنتی ملاقات کرده است.

خالد بن هلال بن ناصر المعولی، رییس مجلس شورا – مجلس علیای پارلمان عمان – به الشرق الاوسط گفت که این پیام پادشاه موجب آرامش خاطر بسیاری از مردم عمان شد که نگران وضعیت سلامتی سلطان بودند.

وی گفت: «مردم عمان صبورانه در انتظار رویت سلطان قابوس پس از این دوره طولانی درمانی در خارج بودند. این حضور تلویزیونی منبع بزرگی برای آرامش مردم عمان بود، اگر چه این نخستین بار بود که سلطان روز ملی را در خارج از کشورش جشن می گیرد.»

المعولی از سوی دیگر هر گونه نگرانی درباره آینده سیاسی پادشاهی عمان با توجه به بیماری سلطان قابوس را رد کرد و گفت که دولت و سلطان پیش از این، «هر گونه نگرانی درباره آینده کشور را رفع کرده اند.»

روند جانشینی سلطان عمان در اکتبر سال ۲۰۱۱ اصلاح شد و بر این اساس سلطان پنج مقام رسمی را برای مدیریت این روند تعیین کرده است.