گفت: ما همراه عربستان سعودی هستیم… دیدگاههای احزاب به ما مربوط نیست

تمام سلام نخست وزیر لبنان

تمام سلام نخست وزیر لبنان

تمام سلام نخست وزیر لبنان از ادامه خلاء ریاست جمهوری به علت اختلافات بین احزاب سیاسی لبنان ابراز نگرانی کرد.

وی در آستانه سفر خود به عربستان سعودی در مصاحبه ای طولانی با «الشرق الأوسط» گفت: «برای لبنان و هر چه در آن است نگرانم، درک و آگاهی مورد نیاز از تمامی نیروهای سیاسی امروز در معرض خطر است». سلام افزود: «توافق لبنان را از بحران در امان نگه می دارد. آنچه امروز مورد نیاز لبنان است پایبندی به توافقی است که یک سال و نیم پیش از سوی حکومت منتشر شد، و باید رئیس جمهور جدیدی انتخاب شود. توافق کردن در این مرحله دشوار، تنها راه خروج از بحران سیاسی است که در آن گرفتار شده ایم».

از سوی دیگر، نخست وزیر لبنان بر روابط عمیق و پایدار با عربستان سعودی تأکید کرد و امکان ایجاد اختلال در روابط بین دو کشور از سوی برخی احزاب لبنانی را کاهش داد و با اشاره به تصریحات حزب الله، که حسن نصر الله ریاست آن را به عهده دارد، اعلام کرد که این تصریحات به حکومت مربوط نمی شوند. سلام گفت: «ما در کشوری دموکراتیک هستیم، و هر یک از نیروهای سیاسی و احزاب از آزادی اظهار نظر درباره امور داخلی و خارجی و منطقه ای برخورداند».

سلام درباره هدف از سفر امروز خود به عربستان که یک روزه خواهد بود و ۵ تن از وزرا وی را همراهی خواهند کرد گفت: «آنچه به عربستان سعودی منتقل خواهیم کرد کاملاً روشن و واضح است، از ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور و همه رهبران عربستان سعودی به علت حمایت از لبنان و لبنانی ها، و پشتیبانی مادی و معنوی ، تشکر و قدر دانی خواهیم کرد».