ایالات متحده آمریکا از بریتانیا خواسته که با پایان دادن به حمایت خود  از برجام با تلاش‌های واشنگتن در راه  ایجاد ائتلافی جهانی علیه تهران متحد شود.
وودی جانسون سفیر آمریکا در انگلیس از تهران به دلیل فعالیت های زیان آور وحمایت جنگ های نیابتی انتقاد کرده و تاکید کرده است که ایران برای تبدیل شدن به یک کشور عادی، نیازمند تغییرات محسوس و پایدار است.
جانسون در مقاله‌ای که روزنامه ساندی تلگراف آن را منتشر کرده است نوشت که آمریکا برای رسیدن به این هدف به فشارهای خود ادامه خواهد داد و ما از انگلستان می خواهیم در جبهه ما باشد”.
جانسون افزود : “ما از بریتانیای بزرگ می خواهیم که نیرو و نفوذ دیپلماتیک خود را به کار گیرد و به ما ملحق شود زیرا که ما خواهان تلاش‌های جهانی برای دستیابی به توافقی جامع هستیم”.
در حالی که گفتگوهای بریتانیا و ایالات متحده آمریکا در رابطه با چگونگی برخورد با ایران همچنان جریان دارد آلیستر بورت، معاون وزیر خارجه بریتانیا با تاکید بر حمایت از  برجام گفته بود که این توافق بخش مهمی از امنیت منطقه ای است.
گفتنی است رئیس جمهور آمریکا در ماه مه علی رغم مخالفت‌های متحدان اروپایی، ایالات متحده آمریکا را از برجام خارج کرده و با خدف دستیابی به توافقی جامع‌تر و متعادل‌تر  با ایران تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع کرد که با مخالفت ایران و کشورهای موجود در توافق هسته ای از جمله بریتانیا همراه بوده است.

 

Ambassador Johnson on Twitter

My message to Britain – use your considerable diplomatic power and influence and join us as we lead a global effort to build a genuinely comprehensive agreement with #Iran. https://t.co/16MmXD0HzH