محمدششم پادشاه مراکش در سفر خود به امارات متحده عربی و دیداری که با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی داشته است با وی در خصوص روابط دو کشور و راه‌های توسعه و تحکیم آنها صحبت کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، آنها همچنین راهکارهای توسعه همکاری دو کشور را در بخش‌های سیاسی، اقتصاد، فرهنگی و توسعه‌ای بررسی کردند. همچنین در خصوص مهمترین مسائل منطقه صحبت کرده و آخرین اتفاقات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
ولی عهد ابوطبی با ستقبال از پادشاه مراکش، از جانب خود بر عمق روابط برادرانه دو کشور تاکید کرد.
وی به خواسته کشور خود در خصوص نزدیک‌تر کردن روابط میان دو کشور اشاره کرد. همچنین در زمینه محقق ساختن مصالح دو کشور و توسعه همکاری با کشورهای عربی بخصوص در سایه اتفاقات منطقه‌ای تاکید کرد.
پادشاه مغرب نیز از سفر خود به امارات ابراز خرسندی کرده و رابطه دو کشور را برادرانه و مستحکم توصیف کرد. وی مواضع امارات را در خصوص استحکام همکاری‌های مشترک عربی تمجید و تحسین کرد.
در این دیدار همچنین بر استمرار و تقویت روابط بردارانه دو کشور و ارائه راهکارهایی برای توسعه همکاری‌های دو جانبه که در خدمت منافع دو کشور و ملت‌هایشان باشد تاکید شد.
در خصوص همکاری مشترک عربی و به خصوص در سایه اتفاقات اخیر منطقه و خطراتی که امنیت آن را تهدید می‌کند بر ضرورت هماهنگی و مشورت میان دو کشور در این باره و در راستای همکاری مشترک عربی برای تحقق امنیت منطقه تاکید شد.
شایان ذکر است شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و  نایب فرمانده کل قوای مسلح امارات متحده عربی با ژنرال آنتونی زینی فرستاده وزارت خارجه آمریکا که هم اکنون به امارات متحده عربی سفری داشته است، دیدار داشت.
نایب فرمانده کل قوای مسلح امارات متحده عربی از وی استقبال کرده و با او در خصوص همکاری دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه آن صحبت کرد. در این دیدار بسیاری از قضایای مهم منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفت.