جانشین ولیعهد عربستان سعودی با اوباما و بان دیدار می کند

اوباما طی دیدار با شاهزاده محمد بن نایف و محمد بن سلمان و عادل الجبیر پیش از نشست کمپ دیوید بین سران خلیج و آمریکا در 13 ماه می 2013

اوباما طی دیدار با شاهزاده محمد بن نایف و محمد بن سلمان و عادل الجبیر پیش از نشست کمپ دیوید بین سران خلیج و آمریکا در ۱۳ ماه می ۲۰۱۳

شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی سفر خود را به ایالات متحده آغاز کرد. این سومین سفر وی طی  یک سال گذشته است و پرونده های سیاسی و اقتصادی داغی برای بررسی با مسؤلان آمریکایی با خود به همراه دارد.

قرار است شاهزاده محمد بن سلمان صبح روز دوشنبه با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار داشته باشد و فردا سه شنبه با جیمز کلاپر رئیس اطلاعات ملی و جان برنان  رئیس سازمان سیا و تعدادی از نمایندگان بخش خصوصی در ایالات متحده دیدار کند. شاهزاده محمد بن سلمان روز چهارشنبه هم با برخی از رهبران کنگره دیدار خواهد کرد و با پنی پریتزکر وزیر بازرگانی ایالات متحده نشستی برگزار خواهد کرد. ولیعهد عربستان روز بعد از آن هم با پرزیدنت باراک اوباما در کاخ سفید ملاقات خواهد داشت.

همچنین نشست با آشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در مقر وزارت دفاع و توماس دونوهو رئیس اتاق بازرگانی آمریکا نیز در دستور کار شاهزاده محمد بن سلمان خواهد بود.

به گفته منابع عربستانی، شاهزاده محمد بن سلمان پس از ایستگاه اول خود در واشنگتن، برای برگزاری نشستی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به نیویورک خواهد رفت. وی در سومین ایستگاه از سفر خود به ایالت کالیفرنیا خواهد رفت و قرار است نشست هایی با سران شرکت های بزرگ در دره سیلیکون برگزار کند.

سفر شاهزاده محمد بن سلمان از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا در راستای تحقق «چشم انداز ۲۰۳۰ سعودی» صورت می گیرد که هدف آن پایان دادن به اعتماد عربستان سعودی به نفت به عنوان یک منبع درآمد اصلی، و رهایی اقتصاد سعودی، و جذب سرمایه گذاران خارجی به عربستان، به علاوه تسریع روند اصلاحات اقتصادی و اجتماعی در داخل جامعه عربستان سعودی می باشد.