ملانیا ترامپ در آفریقا: لباس‌هایم مهم نیستند، عملکردم را دریابید

قاهره: فتحیه الدخاخنی

همسر رئیس جمهور آمریکا در ادامه سفر دوره ای خود به چند کشور آفریقایی، در فرودگاه قاهره مورد استقبال همسر رئیس جمهور مصر قرار گرفت.

به گزارش الشرق الاوسط، ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا به غنا، مالاوی، کنیا و مصر سفر کرده است. این اولین سفر عمده خارجی او است که بدون حضور دونالد ترامپ انجام می‌شود. هدف از این سفر جلب توجه بیشتر به رفاه کودکان بوده است.

ملانیا ترامپ در مصر از اهرام ثلاثه دیدار کرد، در کنار مجسمه ابوالهول عکس یادگاری گرفت و با انتصار عامر، بانوی اول مصر گفتگو کرد.

این درحالی است که پوشش ملانیا ترامپ مثل همیشه توجهات رسانه ها را به سوی خودش جلب کرد.

منتقدان معتقدند بانوی اول آمریکا نباید این پوشش های غیررسمی و نامتعارف را در ملاقات های رسمی به تن داشته باشد.

اما او نظر دیگری دارد و می گوید: آنچه می‌پوشم مهم نیست، مهمتر از آن عملکرد و فعالیت های من است.

ملانیا ترامپ همچنین اعلام کرد که همیشه با توییت های شوهرش در توییتر موافق نیست.

ملانیا گفت: «من همیشه با آنچه شوهرم در صفحه خود در توییتر می نویسد موافق نیستم و این موضوع را به او می گویم. من عقیده خودم را با او درمیان می گذارم و توصیه هایی به او می کنم. او گاهی به حرف های من گوش می دهد و گاهی نه. اما من از عقیده خاص خود برخوردارم  و برایم ابراز احساساتم و عقایدم مهم است».

ازدواج با ملانیا در سال ۲۰۰۵ انجام شد که سومین ازدواج برای ترامپ بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از زمانی که به قدرت رسیده است به صورت فعالانه از توئیتر برای انتشار دیدگاه‌های جنجالی خود در قبال مسائل داخلی و بین المللی استفاده می کند.

ملانیا ترامپ به دلیل بر سرگذاشتن نوع خاصی از کلاه در جریان سفرش به کنیا مورد حمله منتقدان قرار گرفت.

مطابق تصاویر منتشر شده، بانوی اول ایالات متحده آمریکا در جریان بازدید از پارک حیات‌وحش کشور کنیا، کلاه سفیدایمنی که در آفریقا به عنوان نماد استعمارگران قرن ۱۹ شناخته می‌شود، بر سرگذاشته است.

سفر خانم ترامپ به آفریقا با هدف کمک به افزایش رفاه و بهبود آموزش کودکان متمرکز است.

در همین باره، طارق فهمی استاد علوم سیاسی در دانشگاه آمریکایی قاهر به “الشرق الاوسط” گفت: این سفر بیانگر پیشرفت روابط میان دو کشور است. سفر مصر برخلاف بقیه کشورهای آفریقایی با اهداف بشردوستانه و توسعه‌ای نبود، بلکه گردشگری بود. مصر نیز از بعد سیاسی آن بهره برداری کرد.

سفارت آمریکا در قاهره نیز در بیانیه ای اعلام کرد: خانم ترامپ در دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بر ضرورت حمایت از کودکان و تضمین آینده ای بهتر برای آنها تاکید کرد.