احزاب عراقی از حمایت پادشاه اردن از عشایر انبار استقبال می کنند

حیدر العبادی نخست وزیر عراق

حیدر العبادی نخست وزیر عراق

حیدر العبادی نخست وزیر عراق، برای دومین بار از زمان به دست گیری مسؤلیت خود، فردا (چهارشنبه) به ایران سفر خواهد کرد. بنا به اعلام دفتر امور رسانه ای العبادی، این سفر با هدف بررسی نبرد ضد سازمان «داعش» انجام خواهد شد.

در بیانیه دفتر آمده است «دکتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق بنا به دعوتی رسمی فردا چهارشنبه به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهد کرد. وی در این سفر یک روزه با برخی از مسؤلان دیدار خواهد کرد که برجسته ترین آن ها علی خامنه ای رهبر ایران خواهد بود».

العبادی در این سفر «بسیاری از مسائل مشترک و روابط دو جانبه بین دو کشور، اوضاع منطقه ای، نبرد با تروریسم و تلاش های بین المللی برای مبارزه با سازمان تروریستی داعش را مورد بحث و رایزنی قرار خواهد داد».

در همین راستا، ائتلاف نیروهای عراقی، برجسته ترین تشکل سیاسی سنی، امروز از موضع گیری ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در حمایت از عشایر استان انبار، که «داعش» مساحت وسیعی از آن را در کنترل دارد، استقبال کردند.

خبرگزاری رسمی اردن «بترا» روز گذشته از ملک عبد الله دوم نقل کرد: « حمایت از عشایر سنی در غرب عراق و شرق سوریه ، در مقابله با سازمان تروریستی داعش که مساحت های وسیعی از دو کشور را در کنترل دارد، از واجبات امان است».