سفارت کانادا در قاهره – آژانس خبری فرانسه

سفارت کانادا در قاهره – آژانس خبری فرانسه

کانادا سفارتش در قاهره را به “دلایل امنیتی” تعطیل کرده است. این اقدام یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که سفارت بریتانیا هم اعلام کرد که بخشی از فعالیت‌هایش را در قاهره به حال تعلیق در می‌آورد.

مقامات کانادایی هیچ دلیل خاصی برای این اقدام خود اعلام نکردند اما این احتمال مطرح است که این اقدام کشور کانادا در واکنش به ویدئویی صورت گرفته است که در آن مردی که ظاهرا یک پیکارجوی کانادایی است خواستار انجام حملاتی علیه این کشور شده بود.

این ویدئو که دیروز یکشنبه ۷ دسامبر منتشر شد، به قتل سرباز کانادایی و حمله به پارلمان در اوتاوا اشاره شده است.

کانادا در ائتلاف به رهبری آمریکا در جنگ علیه داعش حضور دارد.

در ماه اکتبر سال جاری (آبان ماه) مردی مسلح سربازی را در یک بنای یادبود جنگ در شهر اوتاوا به ضرب گلوله کشت. دقایقی بعد هم پلیس پس از درگیری با فردی مسلح در داخل ساختمان پارلمان او را کشت.

در پیامی در وبسایت سفارت کانادا در قاهره گفته شده بود: «ارائه خدمات کنسولی به دلایل شرایط امنیتی احتمالا برای مدتی کوتاه محدود خواهد شد.» اما در این پیام توضیحی درباره بسته شدن سفارت داده نشده است.

سفارت بریتانیا در قاهره اولین سفارتی بود که روز گذشته خبر داد قصد دارد به دلایل امنیتی موقتا فعالیتش را به حال تعلیق درآورد. بر اساس گزارش های دریافتی، سفارت بریتانیا امروز (دوشنبه ۸ نوامبر) همچنان بسته است.