حضور ولی عهد سعودی محمد بن سلمان در نشست سران گروه بیست در آرژانتین برای تمام دشمنان پادشاهی عربی سعودی و بدخواهان شخص ولی عهد، غافلگیرانه بود. مشاهده کردیم که رهبران جهان برای سلام به او تعجیل کردند و به او به مثابه یک شخص صاحب نگرش نگریستند که دارای یک برنامه مدونی است که به وسیله آن می‌تواند توسعه همه‌جانبه در سعودی برقرار کند.
در اولین سفر خارجی ولی عهد سعودی پس از بحران خاشقجی برخی از دولت‌های هم پیمان منطقه و جهان در فهرست سفر او بودند: امارات متحده عربی و بحرین و مصر و تونس همگی در این فهرست بودند و در دیدار ولی عهد از این کشورها تأکید بر عمق روابط دوجانبه موضوع اصلی دیدارها بود.
جهان همه در انتظار این سفر بود و روزنامه نگاران برای گرفتن عکس و تصاویری از او تلاش‌های زیادی می‌کردند. سران جهان نیز برای گفتگوی دوستانه و عرض سلام بدو شتافتند و در نشست‌های خصوصی با او تبادل نظر کردند و نشان دادند که از هرگونه بدخواهی رسانه ای بر ضد سعودی به دور هستند. این سران همگی به منافع ملی خود در ارتباط با سعودی اهمیت می‌دادند.
این پیشامد برای همه کشورها و سازمان‌ها و نهادهای محلی و بین‌المللی که بر ضد ولی عهد جوان و کل کشور سعودی دشمنی کردند بسیار گران آمد و شکست آنان روشن شد. وزیر خارجه کشورِ رهبر این هجمه‌ها در تلاش بود که به ولی عهد نزدیک شود و برای هم صحبتی با او اشاره ای دریافت کند اما از سوی ولی عهد و همراهان هیچ اهمیتی بدو داده نشد. مذاکره تنها با کشورهایی بود که در این هجمه‌های مغرضانه دخالت نداشتند. محمد بن سلمان با دونالد ترامپ رئیس قدرتمندترین کشور جهان دیدار کرد و با ولادیمیر پوتین رئیس دومین قدرت جهانی نیز نشست و گفتگو کرد. با رئیس چینی نیز دیدار نمود و با تیرزا می و ایمانوئل ماکرون و آنگلا مرکل نیز گفتگویی برقرار کرد.
آنچه نشست گروه بیست به جهانیان اعلام کرد این بود که پادشاهی سعودی یک شریک اقتصادی مهم در اقتصاد جهانی است و یکی از دولت‌های بسیار مهم برای ثبات جهانی به‌شمار می‌رود. این بدین معنا بود که تمام آن چرند و پرندهای گفته شده در مورد سعودی بیهوده بود و دشمنان به هدف خود نرسیدند.
البته پیش از این نشست مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مقاله ای در «وال ستریت ژورنال» اهمیت سعودی را در زمینه‌های مختلف همکاری جهانی یادآور شد و نقش مهم آن را تأکید کرد. ترامپ نیز قبل از او تأکید کرده بود که سعودی برای منافع جهانی و ایالات متحده آمریکا اهمیت فراوانی دارد؛ ولی عهد سعودی قبله آمال رهبران جهان، و کعبه اهل اقتصاد پیشگان، و آرمان سرمایه گذاران، و توانگرِ محتاجان، و رهبر جوان مُلهَم تمام جهان عرب و اسلام است. الگوی توسعه محور سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ولی عهد برای تمام حوزه‌ها یک الگوی الهام بخش است و براساس همین مسئله است که او بارها تأکید می‌کرد که منطقه خاورمیانه را به اروپایی جدید تبدیل خواهد کرد.