ریاض – الشرق الاوسط

سعودی بیش از ۶ میلیارد دلار از طلب بدهی خود از کشورهای فقیر را در راستای تداوم نقش انسانی و سیاسی و اقتصادی و مسئولیت پذیری بخشید.
شورای وزیران در جلسه روز سه شنبه (۳۰ اکتبر) به ریاست ملک سلمان بن عبد العزیز خادم حرمین شریفین در کاخ یمامه ریاض در بیانیه ای بر همکاری بی قید و شرط دولت سعودی با اقدامات نیکوکارانه سازمان ملل و جامعه جهانی تاکید کرد و گفت «این همکاری شامل همه فعالیت هایی می شود که برای برقراری امنیت و ثبات و توسعه انجام می گردد.
این همکاری در راستای تداوم نقش انسانی و سیاسی و اقتصادی و مسئولیت پذیری کشور و با توجه به جایگاه اسلامی و بین المللی کشور و اجرای اهداف سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ اجرا می شود.»
این بیانیه از اقدامات اخیر کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم استقبال کرد. ۹ نفر از افرادی که با طالبان ارتباط دارند از جمله چند ایرانی که تسهیلاتی برای فعالیت طالبان ایجاد کرده اند در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفتند.
در عین حال، دولت سعودی و بحرین چهار نفر دیگر را هم به اتهام حمایت مالی اقدامات خرابکارانه و تروریستی ایران تحریم کردند. تحریم این افراد در راستای تلاش مشترک و هماهنگ کشورهای عضو کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم و تلاش برای قطع حمایت مالی تروریسم و تبادل اطلاعات و افزایش توانمندی کشورهای عضو برای از بین بردن حامیان مالی تروریسم و فعالیت های خلاف امنیت ملی کشورهای عضو انجام می شود.
شورای وزیران همچنین کشتار وحشیانه و حملات تروریستی و نسل کشی مسلمانان روهینگا در ایالت راخین میانمار و کشتار و نسل کشی اقلیات دیگر در ایالت کاچین و بخش های دیگر در شمال میانمار را محکوم نموده و اعلام کرد «این، خونبارترین و وحشیانه ترین اقدامات تروریستی علیه اقلیت مسلمان و اقلیت های دیگر است.»