ریاض: الشرق الأوسط

اندریاس شویر مدیر اجرایی شرکت صنایع نظامی سعودی از تلاش‌های این شرکت برای تشکیل خطوط ساخت هواپیماها و هلیکوپترها در چارچوب شراکت‌ها و برای حمایت از صنعت داخلی خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، وی در جلسه‌ای تحت عنوان «همراه با رهبران بخش خصوصی و بخش کسب و کار» گفت که این شرکت قصد دارد بخشی از تولید هواپیماهای مسافربری را داشته باشد که در مجتمع بزرگی در جده تأسیس می‌شود و ممکن است توسط تأمین کنندگان صنایع الکترونیکی احاطه شود که در ایجاد بیش از هزار فرصت شغلی نقش خواهد داشت.
وی افزود: شاهد پروژه‌ای در زمینهٔ هواپیمای فنی و متعلقات آن خواهیم بود که با هدف تقویت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه از سرتاسر جهان تأسیس می‌شود.
وی اظهار کرد این شرکت اقدام به ساخت مجموعه‌های صنعتی کرد که یکی از آنها در فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده است و آنها سعی دارند تا خطوط تولید رادارها و کارخانه‌های کشتیرانی نیز تأسیس کنند.
وی ادامه داد: ما در زمینهٔ تأسیس زنجیره‌های واردات و امدادرسانی نقش خواهیم داشت که از جملهٔ آنها اجزای مختلف درون شرکت است.
وی تأکید کرد: وضعیت نسبت به گذشته فرق خواهد کرد. شرکت دارای شراکت‌های مداوم و طولانی برای انتقال تکنولوژی، دانش و استانداردهای کیفیت است. بیش از ۲۰ شریک انتخاب کردیم تا با ما در بسیاری از فناوری‌ها و بخش‌هایی که سعی داریم در تولیدات یا از طریق شراکت‌ها ارائه دهیم و در تلاش است تا صنعت نظامی و ملی سازی آن را حمایت کند، همکاری می‌کنند.