گردهمایی ۱۴۰۰ متخصص برای غنی‌کردن فضای مجازی

وزارت مخابرات پادشاهی عربی سعودی از راه‌اندازی ابتکارعمل «بخشندگی دیجتالی» برای نشر آگاهی تخصصی در فضای مجازی برای جهان عرب خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، این ابتکارعمل در نوع خود برای اولین بار در سطح جهان برگزار می‌شود.
با توجه به آمار و ارقام موجود درباره محتوای تخصصی جهانی، کارایی محتوای فنی عربی در اینترنت در حدود ۱% است.
در همین زمینه بیش از ۱۴۰۰ متخصص، خبره، نخبه و آماتور در این ابتکارعمل جهت بهینه‌سازی محتوای فضای مجازی عربی شرکت خواهند کرد.
این وزارت همچنین از آمادگی خود برای به‌ کارگیری تمام امکانات جهت پیش‌برد اهداف این ابتکارعمل خبر داد و گفت: این ابتکارعمل برای افزایش توان دیجتالی تمام افراد از طریق انتشار فرهنگ مشارکت و آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه محتوای دیجتالی صورت می‌گیرد».
این طرح به منظور ترغیب متخصصان در مهارت‌های دیجتالی برای افزایش سطح سواد مردمی در زمینه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای دارد، همچنین با الگوبرداری از فعالیت‌های برجسته برای استفاده بهینه از این تکنولوژی امکان‌پذیر می‌سازد.
متولیان این ابتکارعمل اعلام کردند؛ با راه‌اندازی ۱۰۰ دوره الکترونیکی آموزشی از راه دور، دوره‌های حضوری و برگزاری همایش‌های مختلف در تمام کشور،  انتظار می‌رود ۱۰ هزار متخصص در این فعالیت‌ها شرکت کنند.
وزازت مخابرات سعودی با راه‌اندازی سامانه تخصصی ویژه طرح مذکور، این فرصت را در اختیار تمامی کارشناسان، متخصصان فضای دیجتالی و بخش غیرانتفاعی قرار داده است تا این ابتکارعمل به نحو مطلوب اجرا شود.