باهدف شرح دقیق اوضاع کشور

فعالیت‌های «همایش صلح سعودی» روز یکشنبه آینده آغاز می‌شود و به مدت دو روز استمرار می‌یابد.
در طی این گردهمایی انواع فعالیت‌های فرهنگی صورت می‌گیرد که هدف آن نشان دادن میراث تمدنی کهن و تاریخی سعودی است؛ و درصدد است ارزش‌های والای جامعه سعودی و همزیستی آن با دیگران را بروز دهد. در همین راستا و برای انجام‌گرفتن این کار نمایش‌های مختلفی توسط گروه‌های عربی و جهانی تدارک شده است.
دکتر فهد السلطان، مدیر اجرایی طرح «ارتباط تمدنی صلح»، بیان کرد که طرح «صلح» با برپایی این گردهمایی تلاش می‌کند مفاهیم مختلفی را تاکید کند که برای ایجاد همزیستی مسالمت‌آمیز به‌کار می‌رود، و امکان همزیستی مسالمت‌آمیز را با سایر گروه‌های بشری و جوامع دیگر بهتر فراهم آورد و آن را تقویت کند. البته همین مساله در چشم‌انداز ۲۰۳۰ نیز مورد تاکید قرار گرفته و طی آن ضرورت تقویت و نهادینه‌کردن مفاهیمی که به همزیستی مسالمت‌آمیز و تساهل بین جوامع و افراد مختلف کمک می‌کند تاکید شده است.
او همچنین اضافه کرد که طرح «صلح» نقطه تمرکز خود را بر مهمترین مسایلی گذاشته که بر بازتاب چهره کشور در رسانه‌های محلی و جهانی تاثیرگذار است. این مساله از طریق دادن اطلاعاتی از سعودی و مردم آن و نهضت‌های فرهنگی و اجتماعی و… که این کشور به‌خود دیده انجام می‌شود. اضافه بر این تلاش‌های پادشاهی سعودی در ساحت کمک‌های انسانی و بشردوستانه در سطح جهان نیز نشان داده می‌شود. از سوی دیگر این طرح تلاش می‌کند تا گفتگو و ارتباط متمدنانه حقیقی برقرار کند که به‌موجب آن بسیاری از مسایل فرهنگی که دلیل عدم انعکاس چهره واقعی و انسان‌دوستانه سعودی شده بررسی شود و برای جهانیان پررنگ گردد. در واقع طرح صلح یک سکویی است برای گفتگو مفید و مفاهمه مثبت میان سعودی‌ها و دیگر ملت‌های جهان تا به‌واسطه آن درباره اصول مشترک بشری و انسانی و فرهنگی مناقشاتی آزاد صورت گیرد.
دکتر سلطان الفهد درباره گردهمایی «صلح سعودی» اضافه کرد که یک بخش از فعالیت‌های این طرح «قصه‌های صلخ» است که در طی آن شخصیت‌های جهانی که به فرهنگ و تاریخ سعودی علاقه دارند به‌عنوان مهمان حضور می‌یابند تا تجربه‌های شخصی خود در سعودی را بازگو نمایند. و این قصه‌ها در موضوعات مختلفی بیان می‌شوند: موضاعات فرهنگی و اجتماعی و ورزشی و رسانه‌ای که همگی یک هدف واحد، یعنی حمایت از ارتباط فرهنگی بشری را، دنبال می‌کنند.
السلطان از سوی دیگر اضافه کرد که در این طرح اسامی مسابقه «فیلم‌های کوتاه صلح» نیز اعلام می‌شود و این فعالیت در ضمن طرح «ارتباط متمدنانه صلح» آمده و هدف تشویق استعدادهای جوان در زمینه فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های مستند را دنبال می‌کند؛ و از سوی دیگر درصدد است تا مشارکت متخصان را برای پررنگ کردن پدیده‌های دال بر پیشرفت سعودی بیشتر نشان دهد.