تقدیر هیئت دولت سعودی از توجه ادارهٔ امنیت در پیگرد عناصر تروریستی

شورای وزیران سعودی در نشست (سه‌شنبه) که به ریاست خادم حرمین شریفین سلمان بن عبدالعزیز برگزار شد، شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای جلوگیری از ساخت‌وساز شهرک‌های یهودی‌نشین توسط اسرائیل فراخواند.
شورای وزیران سعودی همچنین تأکید کردند مردم فلسطین در معرض اقدامات خشونت‌بار مقامات اسرائیل قرار می‌گیرند. همچنان فعالیت‌های ساخت‌وساز شهرک‌های یهودی‌نشین توسط اسرائیل ادامه دارد و آنها به غصب زمین‌های فلسطینیان ادامه می‌دهند؛ بنابراین شورای امنیت سازمان ملل باید به وظیفه خود عمل کرده و از ساخت‌وساز شهرک‌های یهودی‌نشین توسط اسرائیل جلوگیری کند.
در آغاز این نشست خادم حرمین شریفین شورای وزیران را در جریان گفتگوهای خود با مایک پمپئو وزیر امور خارجهٔ آمریکا در رابطه با روابط تاریخی میان دو کشور و آخرین تحولات خاورمیانه و موضع دو کشور قرار داد.
شورای وزیران همچنین تأکید خادم حرمین شریفین در مراسم کلید زدن برنامهٔ توسعهٔ کشاورزی پایدار ۲۰۲۵ و افتخار وی به نیروهای بومی کشورمان را ارزنده خواندند.
هیئت دولت همچنین برنامهٔ توسعهٔ کشاورزی پایدار سعودی که می‌کوشد با حمایت از پروژه‌های خرد و فعالیت‌های کشاورزی توسعهٔ اجتماعی و اقتصادی پایاپایی در جامعه ایجاد کند را ارزنده خواندند.
ترکی شبانه وزیر اطلاع‌رسانی سعودی پس از پایان این نشست توضیح داد: شورای وزیران در نشست خود به سخنان وزیر انرژی و صنایع و ثروت‌های معدنی در مورد ذخیرهٔ نفتی و گازی سعودی که از سوی شرکت «دی اند ام» اعلام شده اشاره کرده و آن را تأکیدی بر اهمیت جایگاه سعودی و نقش جهانی این کشور در تأمین نیازهای دراز مدت نفتی و شفافیت در نشر اطلاعات دانست.
شورای وزیران همچنین به تأکید سعودی در نهمین دورهٔ نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی تجدید پذیر «ایرینا» که در ابوظبی برگزار شد نسبت به ساخت بخش انرژی تجدید پذیر پایدار در زمینه‌های صنعت و خدمات و نیز بومی سازی تکنولوژی و پرورش نیروهای انسانی و متنوع سازی منابع انرژی وفق چشم‌انداز ۲۰۳۰ و برنامهٔ تحول ملی ۲۰۲۰ اشاره نموده و تأکید کردند سعودی طی ده سال آینده جایگاهی ویژه در انرژی تجدید پذیر خواهد داشت.
شورای وزیران همچنین توجه ادارهٔ امنیت سعودی در پیگرد عناصر تروریستی که امنیت کشور را به‌خطر می‌اندازند را ستودنی خوانده و در این راستا به کشف یک گروهک تروریستی هفت نفره در استان قطیف اشاره کردند که قرار بود به‌زودی یک عملیات تروریستی انجام دهند اما با هوش و درایت نیروهای امنیتی کشور طی یک عملیات پیشگیرانه این عملیات خنثی شد و عناصر تروریستی بازداشت شدند.