راه‌اندازی سامانه الکترونیکی وزارت کشور سعودی… بهره‌برداری شرکت مخابرات از «تماس هوایی»

دبی: مساعد الزیانی

پادشاهی عربی سعودی توانایی‌های فنی خود را در بخش‌های مختلف هفته فناوری GITEX دبی، به نمایش می‌گذارد.
به گزارش الشرق الاوسط، این طرح سعودی در راستای برنامه تحول دیجیتال کشور انجام می‌شود که دو وزارت کشور و امور مالی و شرکت‌های مخابراتی با پیاده‌سازی سیستم‌های پیشرفته بنیان‌گذار این طرح هستند.
احمد المیمان، رئیس کمیته نظارتی بر مشارکت وزارت کشور سعودی در نمایشگاه GITEX، گفت: «مشارکت وزارت کشور در این نمایشگاه، در راستای تحقق چشم‌انداز ۲۰۳۰ کشور سعودی در زمینه فناوری است… این وزارت تعهد دارد خدمات ایمن به کاربران خود ارائه دهد».
المیمان در گفتگو با «الشرق الاوسط» اظهار کرد: «وزارت کشور در چهار بخش اصلی مانند حج و عمره، خدمات ایمنی ترافیکی و خدمات فنی مربوط به شهر امن وزرات در این نمایشگاه شرکت می‌کند».
از سوی دیگر شرکت مخابرات سعودی در هفته GITEX دبی، فناوری تماس هوایی را از طریق پخش زنده در ارتفاع ۳۰ هزار پا هنگام پرواز از ریاض به جده رونمایی کرد.
سرویس تماس هوایی امکان استفاده اینترنت بر پهنای باند را به هواپیماها با استفاده از سیگنال‌های ایستگاه زمینی مبتنی بر LTE، را فراهم می‌کند. این سیستم دارای مزایای بسیاری نسبت به فناوری‌های ماهواره‌ای است و به خطوط هوایی و دیگر مشتریان خدمات بهتری و پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد.
از مزایای این تکنولوژی کاهش نرخ هر مگابایت، سرعت انتقال داده تا بیش از ۷۵ مگابیت بر ثانیه و همچنین کاهش زمان تأخیر را می‌توان برشمرد.
در نمایشگاه GITEX دبی تقریباً ۴ هزار سازمان دولتی و شرکت‌های خصوصی از بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان شرکت می‌کنند، همچنین امارات متحده عربی در زمینه‌های فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، بلوک چینی، رباتیک، رایانش ابری، فناوری نسل پنجم و سایر فناوری‌های در حال ظهور حضور دارد.