شورای مؤسسان «نیوم» دستور آغاز توسعهٔ «خلیج نیوم» را صادر کرد

شورای مؤسسان شهرک «نیوم» سعودی دستور تکمیل پژوهش‌های آغاز تأسیس و توسعهٔ این شهرک را در فصل اول سال ۲۰۱۹ صادر کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری تعدادی از تأسیسات اصلی این شهرک افتتاح شود به اضافهٔ اینکه فرودگاه کنونی نیوم تبدیل به فوردگاه تجاری شود و مرحلهٔ اول «خلیج نیوم» در سال ۲۰۲۰ به پایان برسد.
شورای مؤسسان «نیوم» به ریاست شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بر مفهوم استراتژیک طرح عمومی منطقهٔ «نیوم» به توافق رسید که اولین منطقهٔ مسکونی است که در «نیوم» توسعه پیدا می‌کند.

نظمی النصر مدیر اجرایی این شهر اعلام کرد که سال ۲۰۱۹ نقطهٔ عطفی در پروژهٔ «نیوم» خواهد بود و هم‌اکنون در حال انتقال به مراحل ساختمانی منطقهٔ «خلیج نیوم» هستند که مفهوم جدیدی از زندگی و کار ارائه داده و سکویی برای جذب نخبه‌های جهان برای ایجاد بخش‌های اقتصادی امیدوار کننده است.
وی توضیح داد استراتژی توسعهٔ «خلیج نیوم» بر پایهٔ چهار اصل اساسی متمرکز است؛ اولی ایجاد تجربهٔ زندگی با کیفیت کامل برای خانواده‌ها، دومی ایجاد سیستم زندگی با سطحی بالا و سیستم گردشگری و سرگرمی و است سومی و چهارمی حمایت از مراکز ابتکار و نوآوری برای تحقق اهداف اقتصادی «نیوم» است.
«خلیج نیوم» شامل سواحل، آب و هوای متعادل، محیط سرمایه‌گذاری جذاب به رهبری صندوق سرمایه‌گذاری سعودی با بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار به اضافهٔ سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

این پروژه برای ایجاد راه‌حل‌های پایدار که مهم‌ترین آنها ایجاد محیط ایده‌آل برای تقویت سلامت و رفاه انسان، ایجاد راه‌حل‌هایی برای چالش‌های محیط کار، ایجاد فناوری نسل آیندهٔ حمل و نقل، اجرای جدیدترین علوم دیجیتال در جنبه‌های مختلف زندگی، توسعهٔ سیستم عمرانی هوشمند و زیرساخت پیشرفته است تا اولین مقصد منحصر به فرد آیندهٔ جهان ایجاد شود.
این منطقه دوستدار محیط زیست از نوع درجه یک آن است؛ برای مثال انرژی آن تجدید پذیر، سیستم آب شیرین کن آن بدون دور ریزی مواد مضر به دریا و کم‌ترین تولید گازهای گلخانه‌ای را دارد.