Categories: خبر

سرلشگر الصبیحی چگونه از قبضه حوثی ها فرار کرد؟

استقبال سرلشکر محمود الصبیحی وزیر دفاع یمن از برخی زیارت کنندگان در منزل خود در استان لحج پس از فرار وی از صنعا (عکس از رویترز)

منابع نزدیک به سرلشگر محمود الصبیحی وزیر دفاع یمن به «الشرق الأوسط» گفتند: «پس از اطمینان حاصل کردن حوثی ها از اینکه او بخشی از مدیریت دولتی آنها در صنعا و تحت اوامر و اراده آنها قرار گرفته است، او از شیوه استتار استفاده کرد».

این منابع افزودند که الصبیحی بر این اساس که قرار است در یک مناسبت اجتماعی (مهمانی نهار) شرکت کند از منزل خارج شد ولی بازنگشت. اولین تصاویر منتشر شده از وزیر به هنگام رسیدن به زادگاهش، نشان می دهد که وی با به تن کردن لباس محلی خود را به شکل مبدل در آورده بود.

الصبیحی به نوبه خود در اظهاراتی بیان داشت که وی ظهر روز شنبه با هماهنگی شیوخی از استان مأرب از منزل خود در صنعا خارج شد، و در بعد از ظهر همان روز به مأرب رسید. در همان وقت گروهی از محافظان شخصی وی فوراً به سمت الحدیده حرکت کردند و گروهی دیگر به سمت ذمار، تا حوثی ها گمان کنند که وی همراه آنها است. وی افزود که ابتدا به فرمانداری عین القریبه در نزدیکی استان شبوه رسید که در آنجا دهها مسلح در انتظار او بودند و سپس او را همراهی کرده و به یافع برده و از آنجا به منطقه الملاح بردفان بردند. از آن پس او از راههای میان بر استفاده کرده و به منطقه العند رفت و سپس به منزل خود در رأس العاره رسید.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post