یک کمیسیون مستقل درباره استخدام ۳۸۷ کودک توسط کودتاگران تحقیق می کند

کودکان در حال نمایش با اسلحه در تجمع حوثی ها در نزدیکی صنعا – عکس از رویترز

کودکان در حال نمایش با اسلحه در تجمع حوثی ها در نزدیکی صنعا – عکس از رویترز

سفیر خالد الیمانی نماینده یمن در سازمان ملل متحد بیانیه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل درباره ادعای هدف قرار گرفتن کودکان در صعده را عجولانه توصیف کرد. این در حالی است که سردرگمی در روایت های سازمان بین الملل و «پزشکان بدون مرز» کاملاً روشن است.

الیمانی به «الشرق الأوسط» گفت: «دبیرکل سازمان ملل مجبور به دادن این گونه تصریحات و بیانیه های عجولانه می شود». وی افزود سازمان ملل اطلاعات خود را از کارشناسانی می گیرد  که پیش از این در صنعا با علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق و حوثی ها کار می کردند.

فرحان الحق سخنگوی سازمان ملل متحد نیز به نوبه خود به «الشرق الأوسط» گفت: «کارمندان یونیسف درباره منابع اطلاعات رسیده به این سازمان هنوز پاسخ نداده اند».

پزشکان بدون مرز نیز گفته بود که بمباران یک مدرسه را هدف قرار داده بود، اما بعد از چیزی که «الشرق الأوسط» روز گذشته منتشر کرد، از حرف خود بازگشت و گفت نمی دانست روز بمباران در آن مکان چه می گذشته و این مسئله روایت ائتلاف عربی که بمباران مرکز الهدی را به علت استفاده برای آموزش نظامی تأکید کرده بود را تقویت می کند.

در همین راستا، کمیسیون مستقل ملی یمن برای تحقیقات درباره ادعای نقض حقوق بشر اعلام کرد درباره استخدام ۳۸۷ نفر از کودکان به دست کودتاگران تحقیق می کند.