احمدرضا رادان

احمدرضا رادان

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی های نیروهای نظامی و انتظامی در کنترل مرزهای کشور گفت: برای کنترل بهتر مرزهای کشور در مناطق مرزی در کنار سایر تجهیزات از بالن ها نیز استفاده می شود.

سردار ˈاحمدرضا رادانˈ روز چهارشنبه در حاشیه همایش ملی پلیس، مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی در جمع خبرنگاران افزود: نیروی انتظامی برای کنترل بهتر مرزها مجوزهای لازم برای استفاده از بالن را دریافت کرده که این طرح در حال اجرا است.

رادان با بیان این که پوشش بهتر معابر و مرزهای کشور از جمله اهداف مهم ما در استفاده از بالن به شمار می رود تصریح کرد: بالن ها با قرار گرفتن در ارتفاع بالا در مناطق مرزی، کنترل مرزها را بر عهده دارند.

وی افزود: در این بالن ها دوربین های مجهز نصب شده و در مرکز فرماندهی انتظامی نیز نظارت لازم بر روی آن صورت می گیرد.

وی با اشاره به این که جنس این بالن ها به گونه ای است که تیراندازی روی آن تاثیری ندارد، اظهارداشت: این بالن ها قابلیت استفاده در جاده های کشور را نیز دارد.

استفاده از سلاح در کشور بسیار اندک است

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص استفاده از سلاح در سطح شهرها به ویژه اتوبان ها گفت: در حال حاضر میزان استفاده از سلاح درسطح کشور بسیار اندک است.

رادان اظهارداشت: در رابطه با استفاده از سلاح دو موضوع داشتن مجوز حمل سلاح و دیگری دارندگان سلاح های غیرمجاز وجود دارد.

وی تصریح کرد: کسانی که مجوز حمل سلاح دارند باید دقت بیشتری در استفاده از سلاح در اختیار خود داشته باشند که هم اکنون نیز شاهد چنین روندی هستیم.

سردار رادان افزود: موضوع دیگری که در این زمینه وجود دارد تهیه سلاح غیرمجاز و استفاده از سلاح گرم است که این دو موضوع جرم است و به طور یقین برخورد جدی با افراد متخلف در این زمینه صورت می گیرد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: کشفیات سلاح در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد داشته که این مورد کشفیات در تعداد سلاح شکاری نسبت به سلاح های جنگی از رشد بیشتری برخوردار بوده است.

کاهش وزن در نیروهای پلیس

سردار رادان در ادامه اظهارداشت: یکی از محورهای اصلی فرماندهی انتظامی در مبحث مدیریت کیفیت موضوع مهارت فردی، شغلی و تعالی در رفتار است تا مردم هر آنچه را که از پلیس انتظار دارند، بتوانند پاسخگوی نیازشان باشند.

وی افزود: پلیس از دیدگاه ما چابک و چالاک و به هنگام تعریف شده است تا از نظر وزنی، جسمی و مراقبت های روحی در حد اطمینان باشد که کاهش وزن نیز یکی از ملاک های اصلی ما در این زمینه به شمار می رود.

میانگین حضور پلیس در صحنه هفت دقیقه است

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص حضور به موقع نیروهای ناجا در صحنه حوادث گفت: در حال حاضر میانگین حضور پلیس فوریت ها در صحنه حدود هفت دقیقه است البته در برخی مواقع ماموران نیروی انتظامی نیز گرفتار ترافیک می شوند.

سردار رادان افزود: ماموران نیروی انتظامی به هر شیوه ای حتی استفاده از موتورسیکلت خود را به صحنه می رسانند تا بتوانند خدمات خوبی به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به تماس های مردم با فوریت های ۱۱۰ نیز گفت: برخی مواقع بخش اعظمی از این تماس ها از جنس فوریت های پلیسی نیست که ماموران نسبت به تفکیک تماس های ضروری و غیرضروری اقدام کرده و با تمام توان در صحنه ها حضوری جدی دارند.