عکس از رویترز

عکس از رویترز

خانم دکتر مها عبدالله المنیف مدیر اجرایی برنامه ملی امنیت خانواده عربستان سعودی جایزه بین المللی زنان شجاع را از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دریافت کرد.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز جمعه در حاشیه سفر اخیرش به عربستان سعودی و با تقدیر از عملکرد خانم منیف این جایزه را به وی اعطا کرد.

خانم منیف در گفتگوی اختصاصی با الشرق الاوسط در این باره گفت که این جایزه وزارت خارجه آمریکا به سازمان او در تشدید تلاش ها به منظور حمایت از قربانیان خشونت خانگی و نیز تحکیم چهره زنان سعودی و مشارکت آنان در جامعه در حال تغییر در راستای شریعت اسلامی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به دیدارش با رئیس جمهور آمریکا گفت: «در جریان این دیدار درباره مسائل مربوط به خشونت خانگی، مکانیزم های عملی، و خدمات پیشگیرانه و درمانی که ما از طریق این برنامه ارائه کرده ایم، گفتگو کردیم.»

این جایزه هر سال به ده زن شاخص در سراسر جهان اعطا می شود.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، برنامه ملی امنیت خانواده عربستان، طرحی را برای حمایت از خانواده ها و ارائه آمار درزمینه خشونت در خانواده ها و تعرض به کودکان این کشور تدوین؛ و خدماتی را به قربانیان تجاوز به خانواده ها ارائه کرده و بر اساس این طرح، هیأت دولت، قانونی را برای رسیدگی به این مشکلات وضع خواهد کرد.

وی افزود: برنامه ملی امنیت خانواده همچنین نقش مهمی را در زمینه تهیه پیش‌نویس و ارائه مشورت درباره سیتسم حمایت در برابر تعرض ها و خشونت در خانواده ها ایفا کرده که برای اولین بار در عربستان، خشونت در خانواده را جرم برشمرده است.

کاندولیزا رایس وزیر خارجه سابق آمریکا در سال ۲۰۰۷ جایزه بین‌المللی زنان شجاع را بنیان گذاشت.

سایت وزارت خارجه آمریکا می‌نویسد: “آمریکا از طریق این جایزه سالانه از شجاعت زنان شاخص در تمام دنیا که در جوامع خود نقش تحولی داشته‌اند، تقدیر خواهد کرد. تحقق مأموریت آمریکا در پیش‌برد دموکراسی، رونق اقتصادی و امنیت جهانی بدون قدرت بخشیدن به زنان ممکن نیست.»