زلزله در ایران -خبرگزاری مهر

زلزله در ایران -خبرگزاری مهر

بر اساس آخرین گزارش رسانه های داخلی ایران و به نقل مرکز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران ساعت هفت و دو دقیقه صبح روز دوشنبه ۲۷ مردادماه زلزله ای نسبتا قوی بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان استان ایلام در غرب ایران را لرزاند.

بزرگای این زمین لرزه شش و دو دهم ریشتر و عمق آن در ۱۰ کیلومتری زمین بوده است. این زلزله باعث زخمی شدن نزدیک به دویست و پنجاه نفر از مردم این منطقه شده است.

موقعیت جغرافیایی این زلزله در ۳ کیلومتری مورموری، ۳۶ کیلومتری موسیان و ۴۱ کیلومتری دهلران در ایلام اعلام شده است.

این زلزله تاکنون تلفات جانی نداشته و در آخرین گزارشی که نیروهای امدادی برای کمک به این منطقه رفته اند، اما به دلیل ریزش کوه این کمک رسانی با مشکلاتی همراه بود که تا ظهر امروز برخی از موانع تردد نیروهای امدادی برطرف شده است.

شهر مورموری در جنوب استان ایلام بیش از ۳۴۰۰ نفر جمعیت دارد که هشت روستا از این شهر در زلزله امروز صبح خسارات شدیدی را متحمل شده است.

همچنین از شب گذشته در مناطق غرب ایران زلزله هایی با شدت اندکی گزارش شده بود که برخی از مردم در خارج از منازل خود به سر می بردند.
روز گذشته نیز در شهرستان دماوند نزدیک تهران، پایتخت ایران، زلزله ای با شدت چهار ریشتر گزارش شده بود که این زلزله خسارات مالی و جانی در بر نداشت.

طی دو دهه اخیر ایران شاهد وقوع زلزله های قوی بود به طوری که در سال ۱۳۶۹ زلزله در رودبار در شمال ایران ۳۵ هزار کشته و در سال ۱۳۸۲ نیز در شهرتان بم در استان کرمان نیز بر اثر وقوع زلزله ۳۵ هزار کشته داشته است.