وزارت کشور عربستان سعودی: کشف اقامتگاهی برای افراد انتحاری

بطری ها و بشکه هایی که پیش از آماده کردن آن ها برای اجرای عملیات تروریستی کشف و ضبط شدند – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

بطری ها و بشکه هایی که پیش از آماده کردن آن ها برای اجرای عملیات تروریستی کشف و ضبط شدند – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

روز گذشته وزارت کشور عربستان سعودی موفق شد دو خانه در شرق ریاض، پایتخت این کشور، را کشف کند که یکی از آنها به عنوان آزمایشگاهی برای ساخت و آماده سازی کمربندهای انفجاری، و دیگری به عنوان پناهگاهی برای افراد انتحاری مورد استفاده قرار می گرفتند.

نیروهای امنیتی عربستان سعودی، یاسر البرازی، یک شهروند سوری که تولید و آماده سازی مواد منفجره را به عهده داشت بازداشت کردند. آن ها همچنین لیدی جوی ابان پاله، یک زن فلیپینی، که از ضامن خود فرار کرده بود، و کمربندهای انفجاری را آماده می کرد بازداشت کردند.

تخلیه خانه از مواد منفجره، حدود ۱۲ ساعت به طول انجامید.

در همین راستا، سرتیپ منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی به «الشرق الاوسط» گفت که یاسر البزازی، شهروند سوری، در این کشور به طور قانونی زندگی می کرد، او در ماه آوریل (اردیبهشت ماه) گذشته به ترکیه سفر کرد. وی همچنین اعتراف کرد که خانم فلیپینی، که از ضامن خود فرار کرده بود با او همکاری می کرد و در نبود البرازی یک کمربند انفجاری پوشیده بود.

الترکی همچنین گفت: « در میان اشیای کشف و ضبط شده، دو جلیقه انتحاری مجهز به مواد منفجره وجود داشت که خنثی شدند، و همچنین یک آزمایشگاه مجهز برای ساخت مواد منفجره و کمربندهای انفجاری بود که متشکل از فرگاز، ۱۰ بشکه از مواد شیمیایی، و سه مسلسل، و انبارهای مهمات، به علاوه سه دوربین بود».

سرتیپ الترکی در تماس تلفنی با «الشرق الاوسط» تصریح کرد که اگر خانه «بمب گذاری شده» منفجر می شد، جمعیت را در دایره ای به قطر ۸۰۰ متر از محل خانه، مورد اصابت قرار می داد.

از سوی دیگر، عز الدین تاجو، سفیر فلیپین در عربستان سعودی به «الشرق الاوسط» گفت که با مقامات عربستان سعودی درباره موضوع بانوی فلیپینی گفتگو خواهد کرد، تا اطمینان پیدا کند که خانم لیدی کمربند انفجاری را به طور داوطلبانه پوشیده بود یا از سوی شهروند سوری مجبور به این کار شده بود.