سعودی: اقتصاد ما مؤثر است و پاسخ هر اقدامی را با اقدامی بزرگ‌تر خواهیم داد

هشدار سعودی: اقتصاد ما نفوذ زیادی در اقتصاد جهانی دارد و اقدام دشمنان را با اقدامی شدیدتر پاسخ خواهیم داد

پادشاهی عربی سعودی هرگونه تهدید و تلاش برای لطمه زدن به آن به وسیله تحریم‌های اقتصادی و استفاده از فشارهای سیاسی را محکوم کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، پادشاهی سعودی عنوان کرده‌است این اتفاقات به این کشور ضربه وارد نمی‌کند و مواضع ثابت و جایگاه عربی، اسلامی و جهانی آن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.
سعودی تأکید کرد که پاسخ هر اقدامی را با اقدامی بزرگ‌تر خواهد داد چرا که اقتصاد سعودی نقشی مؤثر و فعال در اقتصاد جهانی دارد.
بنابر گفته یک مقام مسئول، سعودی و جایگاه پیش‌روی آن در جهان عرب و اسلام، در طول تاریخ نقش مهمی در راستای تحقق امنیت، ثبات و رفاه منطقه و جهان داشته‌است.
از سوی دیگر در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم، تحکیم همکاری اقتصادی، تقویت صلح و ثبات منطقه و جهان، نیز نقش داشته‌است و همچنان با کشورهای دوست و برادر در راستای تحقق این اهداف با تکیه بر جایگاه ویژه خود به عنوان قبله مسلمانان، همکاری می‌کند.
پادشاهی سعودی تأکید کرد علیرغم این شرایط و افزایش فشارها، دولت و ملت سعودی همچون گذشته پایدار و مستحکم خواهند ماند.
این کشور از حمایت کشورهای برادر در برابر ادعاها و اتهامات دروغین قدردانی کرد و همچنین کسانی را که عاقلانه حکمت، تفکر و جستجوی حقیقت را به شتاب، سوء استفاده از شایعات و اتهامات در راستای تحقق اهدافی خارج از قضیه، ترجیح دادند، ارزشمند دانست.
از سوی دیگر، سفارت سعودی در واشنگتن از طریق بیانیه‌ای که در صفحه توییتر خود منتشر کرد اعلام کرد ریاض از کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا که در خصوص ناپدید شدن جمال خاشقجی سریعاً نتیجه‌گیری نکرده‌اند تشکر می‌کند.
گفتنی است در سایه ناپدید شدن جمال خاشقجی خبرنگار سعودی، پادشاهی سعودی مورد حمله شدید رسانه‌ای قرار گرفته‌است و رهبران برخی کشورهای غربی سریعاً نتیجه‌گیری کرده و شروع به تهدید این کشور در خصوص اعمال تحریم علیه آن کرده‌اند.
در این میان ترکیه و سعودی کمیته تحقیق مشترک در خصوص کشف واقعیت ناپدید شدن جمال خاشقجی تشکیل دادند.
دکتر آلا نصیف همسر جمال خاشقجی نیز در خصوص زنی به نام خدیجه که ادعا کرده‌ همسر جمال است، تأکید کرده‌است که او را نمی‌شناسد و اگر چنین کسی در زندگی خاشقجی بود او اولین کسی بود که از وجود آن خبردار می‌شد.
وی همچنین تأکید کرده‌است که معارضان سعودی در داخل و خارج از آن هیچ گونه آزاری از جانب حکومت نمی‌بینند و معارضانی بزرگ‌تر از جمال وجود دارند که هیچ اتفاقی برای آنها نیفتاده است.
وی اولویت را بر مشخص شدن واقعیت این موضوع دردناک گذاشت و تأکید کرد که همه باید سکوت اختیار کنند.
پادشاهی سعودی با اهمیت زیادی در خصوص تحقیق و کشف شبهات پرونده ناپدید شدن جمال احمد خاشقجی از زمان ناپدید شدن آن در ۲ اکتبر پس از خروج از کنسولگری سعودی در ترکیه، عمل کرده‌است.
شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز آل سعود نیز از تأکید پادشاهی عربی سعودی بر تبیین و کشف واقعیت کامل ناپدیدشدن جمال خاشقجی خبر داد.
وی در ادامه با بیان اینکه سعودی اتهامات نادرستی که در جریان ناپدیدشدن جمال خاشقچی مطرح می‌شود را محکوم می‌کند، این اظهارات را دروغ پردازی و ادعاهایی بی‌پایه و اساس خواند.
از سوی دیگر، انجمن ملی حقوق بشر سعودی نیز از برخی تلاش‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و قانونی برای سیاسی کردن قضیه ناپدید شدن جمال خاشقجی بدون در نظر گرفتن احساسات خانواده و نزدیکان وی ابراز تاسف کرد.