با حضور بیش از ۲۵۰ کارشناس، دانشجو و هنرمند

ریاض: «الشرق الاوسط»

مدیریت عمومی فرهنگ سعودی و شورای فرهنگی بریتانیایی از برگزاری همایش ابداع فرهنگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده در شهر ریاض خب دادند.
در این همایش که اولین رویداد در نوع خود است، مجموعه برجسته‌ای از سخنگویان مهم و نمایندگان بخش‌های مختلف فرهنگی و ابداعی در مناطق مختلف خلیج و انگلیس حضور خواهند یافت.
این همایش طی دو روز در مرکز فرهنگی ملک فهد در ریاض برپا خواهد شد و مجموعه‌ بیش از ۲۵۰ نفر از کارشناسان، دانشجویان و هنرمندان در آن شرکت خواهند کرد.
هدف از این همایش بررسی امکانات اجتماعی، اقتصادی و ابداعی مهم در خلیج است و برنامه‌ریزی برای چگونگی همکاری دولت‌ها، سازمان‌ها و کارشناسان و نوآوران و به طور کلی جامعه در این زمینه. همچنین توانمند سازی و ایجاد فرصت‌های طلایی در آینده در زمینه پیشه و مهارت و ایجاد تحول در نسل‌های آینده.
در این همایش تریبونی وجود خواهد داشت برای غنا بخشیدن و برجسته ساختن تصمیم سازان در خصوص تکنیک‌های ابداعی و نمایندگان مهم و کارشناسان موسسه‌های فرهنگی پیشگام تا در باره اهمیت مشارکت بین‌المللی و مبادله تجارب و اندیشه‌ها و افکار نوگرایانه و توسعه بخش‌های ابداعی در آموزش با هم به گفت‌وگو بنشینند.
همچنین مسائلی چون بهترین راه‌های جدید به کارگیری نیروی انسانی، میزان افزایش سرمایه گذاری در مهارت‌های رایانه‌ای در بخش فرهنگی و فعالیت‌های اقتصادی و افزایش شاخص‌های رشد و ابتکار مورد کنکاش قرار خواهند گرفت.