منابع محلی در استان صعده در گفتگو با «الشرق الاوسط» از درگیری شدید میان شاخه‌های گروه شبه نظامی حوثی خبر دادند.
به گزارش الشرق الاوسط، این درگیری‌ها که بر سر مالکیت یک محموله مواد مخدر در روزهای شنبه و یکشنبه رخ داد، به کشته شدن بیش از ۴۰ تن از آنها منجر شد.
به گزارش منابع، درگیری‌های مسلحانه بین افراد عبدالملک الحوثی، سرکرده حوثی‌ها و افراد عبدالعظیم حوثی که گفته می‌شود عموی وی است، به وقوع پیوست.
سرکرده گروه شبه نظامی حوثی‌ها پس از اینکه افراد عموی‌اش محموله بزرگ مواد مخدر را به دست می‌گیرند، به همراه گروهی از مردان مسلح، خود را به سوی منطقه آل حمیدان و آل القمادی در بخش مجز روانه کرد.
حوثی‌ها اجازه ورود این محموله را داده بودند تا آن را به خاک کشور سعودی قاچاق کنند.
به گفته منابع آگاه حوثی‌ها در این درگیری‌ها که به مدت دو روز ادامه داشت، از خودروهای سنگین، تانک‌ها و وسایل نقلیه زرهی استفاده کردند.
در این درگیری‌ها علاوه بر کشته شدن ۴۰ شخص که عمدتا از عناصر سرکرده حوثی‌ها بودند، تعدادی از منازل منطقه نیز تخریب شدند.
به گزارش منابع به نظر می رسد که شبه نظامیان حوثی پیروز این میدان باشند و انتظار می‌رود پیروان عبدالعظیم الحوثی را شکست بدهند.
محمد عبدالعظیم الحوثی، رهبر یکی از شاخه‌های حوثی است که از لحاظ فکری و مذهبی خط مشی‌ای متفاوت دارد.
به گفته نزدیکان عبدالعظیم، وی به خط مشی معروف ائمه زیدیه پایبند است و مخالف افکار اثنی‌عشری خمینی است که حسین بدرالدین حوثی، بنیانگذار جماعت حوثی از آن پیروی می‌کرد.
در میان مردم رایج شده که عبدالعظیم الحوثی، عموی عبدالملک الحوثی است.
این در حالی است که رابطه فامیلی آنها دور بوده و عبدالعظیم و بدرالدین، پدر عبدالملک در جد پنجم خود به هم می‌رسند.
گزارش شده که درآمد تعدادی از سرکردگان حوثی از تجارت و قاچاق مواد مخدر سالیانه میلیون‌ها دلار است. آنها در این راه از تجارب «حزب الله» لبنان استفاده می‌کنند.
ارتش یمن طی سه سال اخیر صدها کیلوگرم مواد مخدر را در مأرب، الجوف و حجه توقیف کرده که حوثی‌ها قصد داشتند آنها را به مناطق تحت کنترل خود و سپس از طریق شبکه‌های قاچاق به خاک سعودی وارد کنند.