رویارویی بین زنان ایزیدی نجات یافته از «داعش» و دختران مسلمانان برتانیایی

بارونس نیکلسون دیدار را برنامه ریزی کرد

بارونس اما نیکلسون در حال گفتگو با دختران آواره ایزیدی در اردوگاه خانکی در نزدیکی دهوک در منطقه کردستان – عکس از الشرق الأوسط

سه زن ایزیدی که از دست سازمان داعش گریخته اند، سفری را در بریتانیا آغاز کردند که بارونس ایما نیکلسون، عضو پارلمان اروپا و مؤسسه خیریه «عمار» آن را برنامه ریزی کرده است. این سفر در چارچوب کمپین اطلاع رسانی، در مورد خطرات سازمان داعش صورت گرفته است.

نیکلسون برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد: «هدف از برنامه ریزی این سفر، تقویت تلاش های انجام گرفته در تمامی سطوح دولتی و جامعه برای مبارزه با مکانیسم رسانه ای «داعش» می باشد».

این دختران، با دانش آموزان مسلمان در مدارس ملاقات کردند که از جمله آن ها آکادمی «سالتلی» در شهر بیرمنگام بود. این دیدار بسیار تاثیرگذار بود. ناصره احمد یکی از دانش آموزانی که همچنان با یسری حسین، دانش آموز دیگر بریتانیایی که از چند ماه پیش به سازمان «داعش» پیوسته است، در ارتباط است گفت: «یسری به من گفته است که سازمان برایش خانه، همسر و پول… و هر چیزی که در رویاهای یک دختر در این سن و سال می باشد را فراهم کرده است». این گفته باعث خشم خانم های ایزیدی شد و یکی از آن ها که نامش نور بود پاسخ داد: «تمام این حرف ها دروغ است. زندگی (داعش) زندگی تجاوز روزانه، بلکه چندین بار در یک روز است. آن ها زنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار می دهند و آن ها را به قتل می رسانند یا به مردان دیگر می فروشند».

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post