سعد حریری: دادگاه ویژه حریری حرفه‌ای ‌بودن خود را ثابت کرد
دادستان دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان روز گذشته اسنادی در اثبات با نحوه برقراری تماس‌ها بین متهمان پرونده ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان پرده برداشت.
به گزارش الشرق الاوسط، این تماس‌ها تنها دلیل اصلی برای متهم کردن قاتلان حریری است که در دو جلسه پایانی دادگاه تقدیم گروه قضات شد.
تماس‌های برقرار شده بین متهمان به وضوح نشان می‌دهد که از سپتامبر ۲۰۰۴ تا روز ترور شهید رفیق حریری در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ چگونه متهمان باهم‌دیگر ارتباط برقرار کردند و در چه مناطقی تردد داشتند.
سعد حریری نخست وزیر جدید لبنان روز گذشته با تاکید بر حرفه‌ای بودن دادگاه بین‌المللی ویژه پدر خود، گفت: «قاتلان پدرم، دیر یا زود به سزای اعمالشان خواهند رسید».
دادستان دادگاه در گزارش خود ذکر کرده است که ادله موجود ثابت می‌کند که گوشی‌های همراه متهمان به منظور آماده‌سازی و اجرای نقشه ترور مورد استفاده قرار گرفته است.
 محمد کباره سرپرست فعلی وزارت دادگستری لبنان در این‌باره گفت: «جنایت ترور شهید رفیق حریری حد فاصل بین عدالت و تروریست است و این ترور با هدف فروپاشی حکومت لبنان و سرکوب کردن تمام آرزوهای این کشور بود».
وی افزود: «سعد حریری فرزند شهید حریری، ثابت کرد که مسئولیت سنگین پدر خود را بر دوش دارد و در این راستا حرکت می‌کند و در این پرونده به‌دنبال انتقام نیست بلکه روشن شدن حقیقت و تحقق عدالت است».
از سوی دیگر فواد سنیوره، نخست وزیر اسبق لبنان در دیداری تلویزیونی درباره دادگاه ترور رفیق حریری گفت: «دادستانی بیش از ۳۰۰۰ دلیل را تقدیم هیئت قضات دادگاه بین‌المللی لاهه کرد و همه ادله‌ها ثابت می‌کند که جنایت‌کاران و حامیان آن کسی جز رژیم بشار اسد نیست.