تأکید شورای وزیران عربستان سعودی به ریاست پادشاه این کشور بر قدرت ائتلاف اسلامی بر مقابله با «داعش»

کاروانی از تانک های امارات به هنگام رسیدن به عربستان سعودی برای مشارکت در رزمایش رعد شمال – عکس از الشرق الأوسط»

کاروانی از تانک های امارات به هنگام رسیدن به عربستان سعودی برای مشارکت در رزمایش رعد شمال – عکس از الشرق الأوسط»

محکومیت بین المللی بمباران بیمارستان ها در شمال سوریه ، که زیر نظر «پزشکان بدون مرز» و سازمان «یونیسف» هستند، ادامه یافت. سازمان «پزشکان بدون مرز» گفت: «در حمله هوایی که بیمارستان زیر نظر این سازمان را هدف قرار داد هفت غیر نظامی کشته شدند که پنج تن از آن ها بیمار بودند، و دو تن دیگر یکی پرستار و دیگری نگهبان بود». در جایی دیگر نیز بر اثر اصابت موشک به یک بیمارستان اطفال، و یک مدرسه در شهر اعزاز سوریه در نزدیکی مرز ترکیه، که تحت کنترل مخالفان است، دست کم ۱۴ نفر کشته شدند.

این در حالی است که نیروهای «سوریه دموکرات»، که کردهای سوری و متحدان آن ها را در بر می گیرد، به چیزی شبیه به «نیروی جدایی» میان رژیم سوریه و مخالفان در نزدیکی مرزهای ترکیه تبدیل شده است،  به طوری که پشت رژیم را حمایت می کند و عملیات آن را به سوی شهر حلب تسهیل می کند.

در همین راستا، تصریحات رسمی روسیه درباره «عملیات زمینی»، که برخی کشورهای عربی به همراه ترکیه قصد انجام آن را در سوریه برای مقابله با سازمان «داعش» دارند، ضد و نقیض بود. در حالی که دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه هر گونه عملیات زمینی در سوریه را منجر به بروز «جنگی کلی و طولانی» دانست، ویکتور اوزیروف رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدرال روسیه گفت: «از آنجا که نیروهای ترکیه نیروهای ما را در سوریه هدف قرار نمی دهند، نیروهای روسیه قصد ندارند با نیروهای ترکیه، یا نیروهای کشورهای دیگر در خاک سوریه مقابله کنند».

از سوی دیگر، شورای وزیران عربستان سعودی به ریاست ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه این کشور روز گذشته، قدردانی وزیران دفاع ائتلاف بین المللی از اقدامات انجام شده توسط عربستان سعودی برای ایجاد یک ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم را با ارزش شمرد و تأکید کرد: «ائتلاف اسلامی حامی تلاش های بین المللی برای مبارزه با گروه های تروریستی و در رأس آن ها سازمان تروریستی داعش خواهد بود».