در راستای کنترل هزینه‌های مالی، روزنامه‌های کویتی روز گذشته تصمیم خود برای عدم انتشار نسخه کاغذی در روزهای شنبه را عملی کردند، اما به فعالیت اینترنتی خود ادامه می‌دهند.
به گزارش الشرق الاوسط، این اتفاق در اثر شرایط نامناسب مالی آنها به دلیل کاهش تبلیغات و آگهی روزنامه‌ای ایجاد شده است.
روزنامه‌های کویتی «القبس»، «الرای»، «الجریده» و «الأنباء» از اواخر دسامبر گذشته تصمیم گرفتند که از ۵ ژانویه (۱۵ دی) روزهای شنبه انتشار کاغذی نداشته باشند و روز جمعه را تعطیل کنند.
روزنامه «القبس» در شماره ۲۹ ماه گذشته عنوان کرد که در توافق با روزنامه‌های «الرای»، «الجریده» و «الأنباء» ضمن عدم انتشار کاغذی در روزهای شنبه، روند کاری در روزهای شنبه همچون دیگر روزها برقرار است و اخبار از طریق پایگاه الکترونیکی آن عرضه می‌شود.
این روزنامه توضیح داد که اقدامات مذکور با تغییر اندازه روزنامه از فوریه آینده همراه است و تعطیلی جمعه‌ها با هدف تقویت محتوا و غنی سازی آن در دیگر روزهای هفته است.
روزنامه «الجریده» نیز در همان تاریخ تصمیم خود را اعلام و ابراز امیدواری کرد که رضایت خوانندگان خود را جلب کند.
این روزنامه ضمن اشاره به در دسترس بودن اخبار در پایگاه اینترنتی خود، عنوان کرد خوانندگان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز به آنها دسترسی پیدا کنند.
روزنامه «الرای» نیز در ۲۹ دسامبر (۸ دی) تصمیم خود و دیگر روزنامه‌ها را اعلام کرد و این اقدام جدید را از سوی دیگر روزنامه‌های جهان قدیمی، جاافتاده قلمداد کرد.
این روزنامه همچنین خبر داد که خوانندگان آن از طریق اینترنت می‌توانند ۲۴ ساعته پیگیر اخبار آن باشند.
روزنامه «الأنباء» نیز با اعلام عدم انتشار کاغذی و تعطیلی یک روز، عنوان کرد در دیگر روزهای هفته مثل همیشه در دسترس خوانندگان خود خواهد بود و آنها می‌توانند در روز شنبه اخبار را از طریق پایگاه الکترونیکی‌اش دنبال کنند.
گفتنی است که پیش از این دو روزنامه «السیاسه» و «النهار» در این اقدام از چهار روزنامه مذکور پیشی گرفته بودند.