حسن روحانی رییس جمهور ایران -عکس از شرق پارسی

حسن روحانی رییس جمهور ایران -عکس از شرق پارسی

حسن روحانی رییس جمهوری ایران روز سه‌شنبه ششم اسفند در بندرعباس گفت فرقی بین حقوق شهروندی شیعه و سنی وجود ندارد. آقای روحانی تاکید کرد دولت او از ابتدا به مردم ایران قول داده همه به طور مساوی از حقوق شهروندی برخوردار شوند و به این وعده پایبند است.

به گزارش بی بی سی فارسی، آقای روحانی که در جریان بازدید از استان هرمزگان سخنرانی می‌کرد همچنین به حق تقدم اهالی بومی در برخورداری از امکانات محلی اشاره کرد و گفت “تاکید می‌کنم که باید در هر استانی از جمله هرمزگان برای کار و اشتغال و فعالیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، مردم همان استان حق تقدم داشته باشند.”

حسن روحانی در سخنرانی خود گفت جمهوری اسلامی ایران باید برای “یک تحول بزرگ در مسائل اقتصادی، سیاسی ،فرهنگی و سیاست خارجی” آماده شود.

وی در تشریح این تحول در عرصه اقتصادی، به تسهیلاتی برای صادرات کالاهای ایرانی، توسعه تولید فرآورده‌های نفتی، پالایشگاهی، پتروشیمی و افزایش فعالیت مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی اشاره کرد.

آقای روحانی موضوع یارانه ها را نیز مطرح کرد و قول داد حق یارانه نقدی از کسانی که به آن نیازمند هستند سلب نخواهد شد. وی گفت: “طبق قانونی که اخیرا توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده به همه آنهایی که نیازمند و متقاضی یارانه هستند، یارانه نقدی پرداخت می‌شود؛ البته معیار نیازمندی افراد را قانون مشخص خواهد کرد.”

رییس جمهوری ایران گفت هدف دولت در مرحله بعدی هدفمندی یارانه‌ها، فراهم آوردن زمینه “رونق تولید، اشتغال، امنیت غذایی و سلامت” است.

آقای روحانی درباره تحریم‌های اقتصادی تاکید کرد دولت وی اجازه نخواهد حقوقی مثل حق هسته‌ای، صادرات، آزادی تجارت، مبادلات پولی و بانکی و توسعه از مردم ایران سلب شود.

وی در این زمینه افزود: “ما مذاکرات نهایی را با قدرت‌های بزرگ برای حل و فصل مسائل هسته‌ای از جمله برداشتن همه تحریم‌هایی که به ناروا علیه ملت ایران وضع شده آغاز کرده‌ایم.”

حسن روحانی در پایان سخنرانی خود در بندر عباس اظهار داشت: “درست است که امروز شما مشکلاتی در زمینه اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش عالی و جاده‌ها -مخصوصا جاده ساحلی- دارید اما این قدم‌ها در همین سال‌ها برداشته می‌شود؛ این دولت به قولی که به مردم می‌دهد در همین دوره عمل می‌کند.”