حسن روحانی رییس جمهوری ایران و نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری

حسن روحانی رییس جمهوری ایران و نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری

حسن روحانی رییس جمهوری ایران و نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری امروز چهارشنبه به عنوان سخنران ویژه در جلسه سوم چهاردهمین اجلاس مجلس خبرگان سخنرانی کرد.

رییس دولت یازدهم تصریح کرد که با وجود آن که مسایل فرهنگی جامعه از اولویت ویژه ای برخوردار است اما در حال حاضر و برهه کنونی مسایل اقتصادی و سیاست خارجی از فوریت برخوردارند.

روحانی گفت: «رشد ناسالم نقدینگی، سیل مخربی است که باعث رشد بیکاری و افزایش قیمت‌ها می‌شود. مشکل اشتغال و افزوده شدن فارغ التحصیلان دانشگاه ها به موج بیکاران یکی دیگر از مشکلات دولت است.»

روحانی خواستار اعمال اصلاحیه در لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲ شده بود، بودجه‌ای که در دولت محمود احمدی‌نژاد تنظیم شده است. مجلس شورای اسلامی در رای‌گیری روز سه‌شنبه به فوریت این اصلاحیه رای نداد و در نتیجه این لایحه بر خلاف خواست دولت حسن روحانی به صورت عادی بررسی می‌شود.

روحانی ضمن طرح موضوع بودجه تصریح کرد: «از سوی دیگر بودجه ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی که برای امسال در نظر گرفته شده، بودجه غیر واقعی است که تحقق آن امکان پذیر نیست . لذا باید اصلاح شود تا توقعات نابجا در سطح جامعه پدید نیاورد. به همین دلیل کار اصلاح بودجه یکی از اولویت های برنامه های دولت بوده تا این مساله حل شود.»

«دولت کمک به سوریه را ادامه می‌دهد»

روحانی به ناآرامی های منطقه اشاره کرد و نسبت به تقویت تروریسم در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

وی در سخنان خود گفت: «تقویت تروریسم در منطقه خاورمیانه یکی از مشکلاتی است که غرب برای این منطقه در نظر گرفته است، مبارزه با تروریسم و مخالفت با دخالت خارجی جزو برنامه های دولت است.»

روحانی تاکید کرد: «دولت در شرایط بسیار سخت زندگی مردم سوریه به ارائه کمک های نوع دوستانه ادامه خواهد داد و در عین حال هرگونه اقدام خصمانه علیه کشورهای منطقه به ویژه کشور سوریه را به شدت محکوم می‌کنیم.»

مهدوی کنی: تبریک می‌گوییم اما مشروط

روز گذشته نشست دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با ریاست آیت الله مهدوی کنی آغاز به کار کرد و حسن روحانی عضو این مجلس نیز در کسوت ریاست جمهوری ایران در این نشست حاضر شد.

آیت الله مهدوی کنی با تبریک مشروط به روحانی سخنان خود را آغاز کرد. مهدوی کنی به صراحت گفت: «تبریک می‌گوییم اما به صورت مشروط. ما به این معنا به ایشان تبریک می‌گوییم که مطالبه و تقاضا داریم. تقاضای ما هم مشروط است به شرط‌ها و شروط‌ها.»

در مراسم افتتاحیه اجلاسیه چهاردهمین دوره خبرگان رهبری که از صبح سه شنبه آغاز شد و برای دو روز در ساختمان مجلس قدیم ادامه دارد، آیت‌الله مهدوی‌کنی خاطر نشان کرد: «همانطور که ایشان گفتند آقای‌ روحانی رئیس‌جمهور همه است گرچه ممکن است ما به ایشان رای نداده باشیم اما ایشان رئیس‌جمهور همه ماست.»

سلیمانی: آمریکا در قضیه سوریه به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس یکی از مهمانان ویژه این اجلاس بوده است.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت، سردار قاسم سلیمانی در مجلس خبرگان درباره مسئله سوریه گفت: «عده‌ای انتقاد می‌کنند که چرا ما از سوریه اینقدر حمایت می‌کنیم که باید در پاسخ آنها گفت که ما به تبلیغات دشمن توجه نداریم چرا که سوریه خط مقدم مقاومت بوده و این واقعیت انکارناپذیر است؛ ما وظیفه داریم از مسلمانان حمایت کنیم زیرا آنها زیر فشار و ظلم هستند.»

این عضو خبرگان که نامش منتشر نشد گفت: «سردار سلیمانی در این اجلاس تصریح کرد که در قضیه حمله به سوریه ۷ کشور یعنی قطر، ترکیه، عربستان، فرانسه، انگلیس، آمریکا و اسرائیل در خط مقدم قرار دارند و در واقع معتقد به سقوط بشاراسد هستند.»

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد که در حال حاضر سران رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه اصرار عجیبی دارند که بشار برود و حتی می‌گویند اگر القاعده هم بیاید بهتر از بشار است.»