حسن روحانی در مصاحبه تلویزیونی- عکس از وب سایت حسن روحانی

حسن روحانی در مصاحبه تلویزیونی- عکس از وب سایت حسن روحانی

رییس جمهور ایران با انتقاد شدید از مخالفان دولت خود که عمدتا تندورهای ایران هستند، اعلام کرد که اگر این گروه رای اکثریت مردم ایران به دولت وی را نادیده بگیرند، مردم ایران باید «به صحنه بیایند».

حسن روحانی، رییس جمهور ایران سه شنبه شب (۹ اریبهشت) در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد و ضمن گفت‎و‌گوی مستقیم با شهروندان ایرانی به سوالات مجریان پاسخ داد.

دولت روحانی از زمان روی کار آمدن برنامه خود را در جهت بهبود روابط با کشورهای مختلف جهان و به ویژه کشورهای غربی بنا نهاد و در این زمینه اقدامات خوبی نیز انجام داده است که برخی از نتایج آن را می توان پیشرفت مذاکرات هسته ای این کشور با شش قدرت جهان دانست که رسیدن به توافق در این مذاکرات می تواند بسیاری از تحریم های اعمال شده بر علیه ایران را لغو کند. این در حالی است که بسیاری از تندورها و مخالفان دولت روحانی، کابینه و برنامه های دولت را مورد انتقاد شدید قرار داده اند و موانعی را بر سر فعالیت های دولت این کشور ایجاد کرده اند.

رییس جمهور ایران در این برنامه تلویزیونی در واکنش به انتقادهای مخالفان و تندروها گفت: «اقلیتی از برداشته شدن تحریم ها عصبانی هستند، دلیل این عصبانیت این است که آن ها از تحریم ها سوء استفاده کردند و برخی از تخریب های دولت از همین جا نشات می گیرد. »

روحانی گفت ممکن است عده ای روش و راه دولت را نپسندند، اما از آنچه «اتهام ، دروغ، تخریب و هوچی بازی» علیه دولت خواند انتقاد کرد و گفت: «اگر گروهی بخواهند رأی اکثریت را نادیده بگیرند و به آن لطمه بزند آنجا مردم باید به صحنه بیایند و دولت نیز در این مورد توضیح می‌دهد.»

وی افزود: «در این مدت بسیاری از افراد از طریق پیامک و تلفن به من گفتند که به شایعه‌پراکنی‌ها پاسخ دهم ولی من می‌خواهم به آنها بگویم که هنوز وقت این کار نرسیده است.»

روحانی: چیزی یادم نرفته… برخی مسائل یک روزه حل نمی شود

حسن روحانی در صحبت های خود با اشاره به اینکه «در دنیای سیاست باید واقع بین باشیم» گفت: «مردم باید بدانند برخی از موارد یک روزه حل نمی شود و سامان دهی به آن زمان می برد». وی تاکید کرد: «عجله برخی کار ما را سخت می کند، برخی می گوین که فلانی یادش رفته چه قول هایی داده، من می گویم که چیزی یادم نرفته و حافظه ام مثل گذشته خوب است.»

به نظر می رسد این اشاره رییس جمهور ایران به انتقادهایی که برخی از طرفداران و رای دهندگان وی درباره ادامه حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت احمدی نژاد و برخورد با زندانیان سیاسی بوده است، زیرا که حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که «کاری می کنم که زندانیان سیاسی آزاد شوند» و همچنین وی در آن زمان در پاسخ به درخواست آزادی این دو رهبر مخالف گفته بود که باید زمینه آزادی همه زندانیان وقایع مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ فراهم شود.

رییس جمهور ایران، اولویت دولت را در ابتدای کار، کنترل «تورم غیر قابل تحمل ۴۳ درصدی» این کشور بیان کرد و گفت که میزان تورم در پایان سال ۱۳۹۲ هجری خورشیدی به زیر ۳۵ درصد رسیده است.

این سومین گزارش تلویزیونی حسن روحانی به شهروندان ایرانی از زمان آغاز دوران ریاست جمهوری او در تابستان گذشته است.